اخبار : فراخوان همکاری و پشتیبانی آزمایشگاهی در بسیج ملی مقابله با کرونا جهت توسعه آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کورونا ویروس جدید

فراخوان همکاری و پشتیبانی آزمایشگاهی در بسیج ملی مقابله با کرونا جهت توسعه آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کورونا ویروس جدید

فراخوان همکاری و پشتیبانی آزمایشگاهی در بسیج ملی مقابله با کرونا از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، معاونت درمان وزارت بهداشت، فراخوان همکاری و پشتیبانی آزمایشگاهی در بسیج ملی مقابله با کرونا را به شرح زیر اعلام کرده است.

شرح فراخوان:

ریاست محترم دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور
مدیریت محترم مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی قلب شهید رجایی
ریاست محترم بیمارستان مسیح دانشوری

موضوع: فراخوان همکاری و پشتیبانی آزمایشگاهی در بسیج ملی مقابله با کرونا


با سلام و احترام؛

همانگونه که استحضار دارید موثرترین استراتژی برای کنترل COVID -19 قطع زنجیره انتقال ویروس است و در این راستا تشخیص زودرس و غربالگری افراد در معرض تماس یکی از کارآمدترین روش ها محسوب می شود. با توجه به شروع موفق بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری فعال بیش از 70 میلیون نفر از افراد جامعه که به تشخیص بیش از 900 هزار نفر از افراد علامت دار مشکوک به COVID-19 منجر شد و همچنین شروع گام دوم مبارزه با کرونا ویروس از طریق فاصله گذاری هوشمند، نیازمند پشتیبانی بیشتر برای انجام خدمات آزمایشگاهی، بویژه تشخیص مولکولی، می باشد.

ضروری است ضمن بسیج نمودن همه منابع و امکانات آزمایشگاهی موجود در کلیه مراکز زیر مجموعه معاونتهای آموزش، درمان، بهداشت و پژوهش برای توسعه آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کورونا ویروس جدید (موضوع نامه شماره 400/31201 مورخ 1398/12/16 معاونت رمان)، از طریق اطلاع رسانی موثر، فراخوان همکاری و پشتیبانی آزمایشگاهی در این امر به آزمایشگاههای دولتی و غیر دولتی که قابلیت انجام آزمایش مذکور را دارند اطلاع رسانی نمائید. بدیهی است، مطابق رویه اعلام شده، لازم است استقرار استانداردهای تضمین کیفیت و رعایت الزامات ایمنی زیستی توسط مدیریت امور آزمایشگاههای دانشگاه ارزیابی ، و مراتب تائید معاونت درمان به آزمایشگاه مرجع سلامت اعلام شود تا هماهنگی لازم برای ارزیابی عملکرد آزمایشگاه متقاضی، از نقطه نظر انجام آزمایش تشخیص مولکولی کورونا ویروس جدید و اعتبار سنجی نتایج آن، توسط انستیتو پاستور ایران صورت پذیرد.

همچنین معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمادگی کامل برای همکاری در صدور مجوزهای قانونی تاسیس آزمایشگاه های پزشکی اعم از دولتی و خصوصی ( شخصیت حقیقی وحقوقی ) را خواهد داشت.

دکتر جان بابایی
معاون درمان وزارت بهداشت