اخبار : تاخیر در تخصیص ارز ثبت‌ سفارشات تجهیزات و ملزومات پزشکی و پیگیری رفع مشکل

تاخیر در تخصیص ارز ثبت‌ سفارشات تجهیزات و ملزومات پزشکی و پیگیری رفع مشکل

مهندس مزینانی از علت تاخیر و پیگیری تخصیص ارز ثبت‌ سفارشات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، مهندس روح اله مزینانی معاون اجرایی و برنامه ریزی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و نماینده حوزه تجهیزات پزشکی در بانک مرکزی و گمرک گفت: با عنایت به پیگیری متعدد  و مکرر متقاضیان تخصیص ارز به اطلاع می رساند علی رغم اعلام  منابع ارزی و پیگیری های وزارت بهداشت حدود دو هفته است، تخصیص ارز به فهرست ثبت‌سفارشات تجهیزات پزشکی صورت نپذیرفته است.

وی افزود: به نظر می رسد باتوجه به اینکه در راستای شفاف سازی تخصیص ارز بصورت نرم افزار طراحی شده بانک ‌ و بر اساس فهرست ارسالی وزارت بهداشت انجام می‌شود، تاخیر مذکور به دلیل مشکلات نرم افزاری بوده است. 

مهندس مزینانی گفت: بدیهی است در هر حال پیگیری‌ های  مستمر  تا اخذ نتیجه توسط وزارت بهداشت انجام می‌گیرد  و امید است تا آخر هفته جاری تخصیص ارز بر اساس منابع اعلامی توسط بانک از سر گرفته شود.

معاون اجرایی و برنامه ریزی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و نماینده حوزه تجهیزات پزشکی در بانک مرکزی و گمرک تاکید کرد: لذا از متقاضیان تخصیص ارز تقاضا می گردد صرفاً از طریق و مطابق اخبار وب سایت اداره کل تجهیزات پزشکی اقدام و پیگیری نمایند.

مهندس مزینانی در پایان گفت: فهرست ثبت سفارشات تجهیزات و ملزومات پزشکی درصف ارز و تخصیص ارز یافته در وب سایت imed.ir در صفحه اداره برنامه ریزی و پایش داده ها بروز و در دسترس عموم می باشد.