اخبار : افتتاح اولین شهرک مواد موثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید استامینوفن

افتتاح اولین شهرک مواد موثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید استامینوفن

اولین شهرک مواد موثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید استامینوفن با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ارتباط ویدئویی و حضور رئیس سازمان غذا و دارو افتتاح شد.


به گزارش ایفدانا، فاز اولیه تولید ماده موثر استامینوفن شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران به بهره‌برداری رسید و این شرکت در نظر دارد در فازهای بعدی ساخت مواد اولیه لازم برای رسیدن به پاراآمینو فنل(ماده واسط تولید استامینوفن) را شروع کند؛ به این ترتیب برای اولین بار در ایران ماده موثره به صورت کاملا ایرانی تولید خواهد شد.

این شهرک  ۱۳ هکتار با طراحی و ایجاد انبار کالا و گمرک مرکزی، پساب و فاضلاب مرکزی، آزمایشگاه مرکزی و شتابدهنده های صادراتی آغاز به کار خواهد کرد.

تولید این ماده موثر در مرحله اول ۳ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت و محدودیت‌های واردات را نیز رفع خواهد کرد. با افتتاح این کارخانه، تولید استامینوفن از ۵ مرحله قبل از محصول نهایی در کشور کلید می‌خورد.

 
فاز نخست این شهرک شامل خط تولید کامل تولید استامینوفن با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب "شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز"، به میزان پنج میلیون دلار است که فروش سالیانه آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۱۰ میلیون دلار از محل صادرات، برآورد می شود.