اخبار : آغاز به کار نمایشگاه تخصصی جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا

آغاز به کار نمایشگاه تخصصی جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا

نمایشگاه تخصصی جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا امروز (شنبه) با مشارکت شرکت‌های خصوصی با ممنوعیت بازدید عموم شروع به کار کرد.

به گزارش ایرنا این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل های ابلاغ شده وزارت بهداشت و از امروز (۲۴ خرداد) تا ۲۶ خرداد ماه در فضایی بالغ بر چهار هزار متر مربع برپا شده است.
در نمایشگاه تخصصی جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا،  محصولات و کالاهای مرتبط با پیشگیری، مبارزه و کنترل عفونی تولید داخل و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان ارائه و در معرض دید متخصصین قرار گرفته شده است.

این نمایشگاه در سالن های ۵ و ۶ نمایشگاه بین المللی تهران و با حضور ۱۵۰ شرکت داخلی و در دو گروه کالایی مواد شوینده، بهداشتی و سلولزی و ماشین آلات وابسته و همچنین گروه کالایی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی در حوزه مبارزه با ویروس کرونا برگزار شده است.

نمایشگاه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید متخصصین و مدعوین خواهد خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در مراسم افتتاح نمایشگاه گفت: با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جهش تولید اقدامات خوبی در سطح سازمان‌ها جهت پیشگیری با کرونا انجام شد و امروز نمونه‌ای از این اقدامات را در نمایشگاه ملاحظه می‌کنید.
امیر سرتیپ علی جهانشاهی افزود: ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر سازمان‌ها اقدامات پیشگیرانه و درمانی مقابله با ویروس کرونا انجام داده‌ است و دستاوردها و خلاقیت‌هایی خوبی داشتیم که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است.
وی افزود: با اعلام شیوع کرونا دستورالعمل‌های لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در پادگان‌ها اعلام کردیم و برای کمک به مردم در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب رزمایش‌های مختلف شروع کردیم.
جهانشاهی گفت: در ۲۴ استان و ۱۱۱ شهر رزمایش شروع کردیم و بیش از ۱۲ هزار کادر بهداشتی و درمانی نیروی زمینی ارتش وارد عمل شدند و ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی و مراکز درمانی در این حوزه وارد شدند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ۲۱۱ نقاهتگاه و بیش از ۱۱ هزار تخت نقاهتگاهی برای مقابله با کرونا پیش‌بینی کردیم.
وی درباره حضور در نمایشگاه گفت: در نمایشگاه، یک سالن برای دستاوردهای نیروی زمینی ارتش اختصاص یافته است.
همچنین در این مراسم «بهمن حسین زاده» مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: ۱۵۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند و اکثر شرکت‌کنندگان جوان و نوآور هستند و محصولات خود را ارائه می‌دهند.
وی افزود: بازدید از این نمایشگاه برای عموم ممنوع است و عموم مردم هم می توانند از طریق وبسایت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران به آدرس iranfair.com به صورت مجازی از این نمایشگاه دیدن کنند.
حسین زاده گفت: محصولات و کالاهای مرتبط با پیشگیری، مبارزه و کنترل عفونی تولید داخل و نیز دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ارائه و در معرض دید متخصصین قرار گرفته شده است.
وی افزود: در این نمایشگاه از رایزن‌های بازرگانی و اقتصادی سفارتخانه‌های مستقر در تهران دعوت کردیم تا از نمایشگاه دیدن کنند چرا که محصولات ارائه شده جنبه صادراتی دارند.