اخبار : بازدید از محل تولید انواع ماسک های تنفسی و کیت های تشخیص سریع مبتنی بر فناوری نانو

بازدید از محل تولید انواع ماسک های تنفسی و کیت های تشخیص سریع مبتنی بر فناوری نانو

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان از شرکت های دانش بنیان در جهت افزودن محصولات جدید و صادرات اقلام تولیدی حمایت می کند.


به گزارش ایفدانا، مهندس صفوی مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی، دکتر رستگار مشاور ریاست سازمان غذا و دارو در امور فعالیت های دانش بنیان و عضو کمیته نانو و مهندس تولی رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به همراه کارشناسان کمیته فناوری نانو از محل تولید محصولات شرکت زیست ابزار پژوهان شامل انواع ماسک های تنفسی و کیت های تشخیص سریع مبتنی برفناوری نانو بازدید کردند.

صفوی در جریان این بازدید، بر لزوم حمایت از  اینگونه شرکت های دانش بنیان و فناور جهت افزودن محصولات جدید و صادرات محصولات تولیدی تاکید کرد.

در ادامه دکتر رستگار نیز تولید محصولات مبتنی بر فناوری نانو و صادر کردن آن‌ها به کشورهای دیگر بخصوص کشورهای پیشرفته را کار بسیار ارزشمندی عنوان کرد.
در ابتدای بازدید در خصوص فعالیت‌های دو شرکت زیست ابزار پژوهان و فناوران نانومقیاس اعم از ساخت انواع دستگاه های الکتروریسی جهت تولید نانوالیاف، انواع ماسک های تنفسی با استفاده از لایه نانوالیاف و کارایی آنها و کیت های تشخیص سریع با فناوری نانوذرات طلا توضیحاتی از طرف شرکت ارائه شد.
همچنین به ساخت دستگاه سنجش کارایی ماسک های تنفسی اشاره شد و شرکت آمادگی خود را برای تجهیز آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و سایر آزمایشگاه های همکار به این تجهیز اعلام کرد.  

در ادامه از نحوه تولید مدیای نانوالیاف ماسک های تنفسی و در ادامه ساخت انواع ماسک تنفسی و همچنین کیت های تشخیص سریع و آشنایی با فعالیتها و دستاوردهای این دو شرکت دانش بنیان بازدید صورت گرفت.

در پایان مقرر شد متعاقبا در جلسه دیگری در اداره کل تجهیزات پزشکی و با حضور کمیته فناوری نانو، نحوه حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه تجهیزات پزشکی بخصوص شرکت های فعال در حوزه تولید محصولات مبتنی بر فناوری نانو بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.