اخبار : اولین تولید داخلی داروی رمدسیویر در کشور

اولین تولید داخلی داروی رمدسیویر در کشور

وزیر بهداشت با اشاره اثربخشی داروی رمدسیویر در درمان کرونا ، اظهار کرد: این دارو به اندازه کافی در کشور توزیع شده و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو عرضه خواهد شد.


به گزارش ایفدانا، دکتر سعید نمکی با بیان این مطلب گفت: بیماری کووید۱۹ هنوز هیچ داروی موثر قابل اعتمادی در دنیا ندارد اما رمدسیویر و فاوی پیراویر دو دارویی بود که برخی از پزشکان نسخه می کردند به ویژه رمدسیویر که در اروپا و آمریکا تاکیداتی بر اثربخشی آن بود، تجویز می شد و متاسفانه مردم با یک سری شیاد در قاچاق این دارو و نمونه های جعلی این دارو روبرو بودند.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: گرچه هنوز داروی رمدسیویر در لیست دارویی کشور وارد نشده اما برخی از همکاران پزشک ما نسخه می کردند و به آن اعتقاد داشتند که در برخی بیماران اثربخش بوده، این دارو به اندازه کافی در کشور توزیع شده و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو عرضه خواهد شد و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: تصمیمات برای محدودیت های تهران قبلا به ستاد مقابله با کرونا استان تهران ابلاغ شده و دکتر زالی فرمانده این ستاد و دکتر بندپی استاندار تهران، این تصمیمات را به دستگاه های مختلف ابلاغ کرده اند و یک هفته با این آهنگ، پیش خواهیم رفت اگر اثراتی کمتر از آنچه انتظار داریم، دیدیم قطعا محدودیت های بیشتری را اعمال خواهیم کرد./