اخبار : ساخت دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی در فارس در سال جهش تولید

ساخت دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی در فارس در سال جهش تولید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تولید نمونه اولیه دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) با نام «نفس» خبر داد که برای کمک به بیماران کووید ۱۹، ایده تولید آن شکل گرفته است.


به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در آئین رونمایی از این دستگاه که با حضور رئیس سازمان غذا و دارو انجام شد، با اشاره به کاربرد این ونتیلاتور برای کمک به بیماران حاد تنفسی و به ویژه مبتلایان به کروناویروس، گفت: این دستگاه به دلیل دارا بودن ویژگی پرتابل، در منزل، اورژانس و آمبولانس قابل استفاده بوده و تمامی امکانات یک ونتیلاتور در بخش مراقبت های ویژه را داراست.

 

وی افزود: این کار با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران انجام گرفته و امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت به مرحله تولید و بهره برداری برسد.

دکتر لطفی ادامه داد: به دلیل اینکه در حال حاضر بسیاری از بیماران کووید ۱۹ در منزل و نقاهتگاه به سر می برند، این دستگاه تنفس مصنوعی نقش مهمی در کمک به درمان بیماران داشته و قابلیت اتصال به تلفن همراه پزشک و پرستار را نیز داراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تولید این دستگاه را همگام با اهداف سال جهش تولید و حرکتی ارزنده در شرایط بحران کروناویروس برای کمک به این گروه از بیماران عنوان کرد.

این دستگاه با حضور دکتر «محمدرضا شانه ساز» معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، مهندس «سید حسین صفوی» مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسوولان ارشد دانشگاه رونمایی شد./