اخبار : کاهش تستوسترون خطر ابتلا به کرونا را در مردان افزایش می‌دهد

کاهش تستوسترون خطر ابتلا به کرونا را در مردان افزایش می‌دهد

نتایج یک بررسی علمی که در ایالات متحده صورت گرفته نشان می‌دهد بین سطح پایین هورمون تستوسترون در مردان و افزایش احتمال ابتلاء به کرونا در آنان رابطه مستقیم وجود دارد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مدیکال نیوز، پایین بودن سطح تستوسترون در مردان باعث گسترش و نفوذ سریع ویروس کرونا در بدن مردان و ابتلای آنها به انواع حاد این بیماری می‌شود.

هورمون تستوسترون که در بدن همه پستانداران از هر دو جنس وجود دارد هم برای رشد انسان‌ها و هم برای امور مربوط به جنسیت آنها اهمیت دارد. این هورمون از دو ماهگی جنین تولید شده و جنسیت نوزاد را مشخص می‌کند. تستوسترون در بدن مردان بیست برابر بیشتر از بدن زنان تولید شده و بخش اعظم آن را کلسترول تشکیل می‌دهد.

تحقیقات پزشکی حاکی است پایین بودن تستوسترون باعث می‌شود توانایی گیرنده‌های ای سی ای – ۲ ویروس کرونا برای اتصال به سلول‌های بدن و نفوذ به درون آنها افزایش یابد. زیرا کمبود این هورمون بر روی توانایی سیستم ایمنی بدن برای واکنش سریع و مناسب در برابر گیرنده‌های یادشده نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

در نتیجه ویروس کرونا با سرعت بالایی به سیستم تنفسی افراد نفوذ کرده و به ریه مردان آسیب می‌زند و از همین رو این بیماران به سرعت به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا می‌کنند. از جمله عواملی که باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان می‌شود می‌توان به بی خوابی، مصرف سیگار و الکل، گرمای شدید، ایجاد تومور در بیضه‌ها و کبد و غیره اشاره کرد.