اخبار : تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌های تجهیزات پزشکی در اجرای تعهدات ارزی

تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌های تجهیزات پزشکی در اجرای تعهدات ارزی

نظارت بر عملکرد شرکت‌های تجهیزات پزشکی در اجرای تعهدات ارزی تشدید می شود.

مهندس همایی سرپرست اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: پیرو اطلاعیه های قبلی و ضوابط ابلاغی، با عنایت به ضرورت رصد نحوه توزیع کالاهای مشمول ارز رسمی ، به اطلاع می رساند تشدید نظارت بر تامین و توزیع کالاهای مشمول ارز رسمی با جدیت در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

در این راستا شرکت هایی که اطلاعات مربوط به توزیع و فروش کالاهای مشمول ارز رسمی را در سامانه توزیع ( انبار مجازی) اظهار ننمایند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

لذا مجددا تاکید می گردد شرکت ها موظف به بارگذاری اسناد توزیع و فروش طبق ضوابط و شبکه توزیع تعریف شده در سامانه انبار مجازی این اداره کل بوده و حداکثر ظرف 2 ماه از ورود کالا به انبار مجازی اسناد مربوطه می بایست بارگذاری گردد.

در غیر این‌صورت با عنایت به تعهد ارائه شده جهت واردات کالای مشمول ارز رسمی، به دلیل عدم تطابق انبار مجازی سامانه توزیع ارز رسمی با موجودی انبار واقعی و عدم ثبت فاکتورهای عرضه و فروش در سامانه مذکور، به جهت تخلف در تعهدات ارزی علاوه بر ابطال IRC مراتب تحت عنوان اخلال در نظام توزیع لوازم و تجهیزات پزشکی، سوء استفاده ارزی و احتکار به مراجع قضایی ارجاع می گردد.

وی افزود: در صورتیکه درخواستی جهت فروش کالای مذکور وجود نداشته باشد ضروری است مراتب طی نامه حداکثر 2 ماه پس از ورود کالا به انبار به این داره کل اعلام گردد.