اخبار : جلسه مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی کشور در روز یکشنبه مورخ 1399/12/17برگزار شد

جلسه مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی کشور در روز یکشنبه مورخ 1399/12/17برگزار شد

هفدهم اسفند ماه نشست مجمع انجمن های علوم آزمايشگاهی کشور با حضور نمایندگان انجمن ها آقای دكتر همتي، آقای دكتر فاطمی، آقای دكتر كرمی، آقای دكتر قهرمانی، آقای دكتر شمس برهان،  آقای دكتر حمزه لو، آقای دكتر شيرين، آقای دكتر باقری، آقای دكتر صاحب الزمانی و آقای دكتر سيد مهدی نماينده جامعه آزمايشگاهيان در شورايعالی نظام پزشكی از ساعت 12:00 الی 16:30 در دفتر انجمن دكترای علوم آزمایشگاهی برگزار شد.

آقای دكتر خلج زاده مدير اداره امور آزمايشگاه های دانشگاه علوم پزشكي ايران، آقای دكتر يثربی مدير اداره امور آزمايشگاه های دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی و آقای دكتر عليزاده مدير اداره امور آزمايشگاه های دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان مدعوین این جلسه حضور فعال داشتند.

دستور جلسه این نشست در ارتباط با بررسی تبعات مگالب و مشکلات آزمايشگاهيان كشور از جمله تست رپيد كوييد، پرونده الكترونيك، كيت و تجهيزات، تعرفه و آيين نامه چگونگی صدور مجوز تاسيس آزمايشگاه و اصلاح آن بود که به صورت مفصل همه حاضرين جلسه با كلمات رسا نظريات خود را مطرح نمودند.

تصميمات این جلسه شامل موارد ذیل می باشد:

  • با توجه به اظهارات متنوع حاضرين مقرر گرديد در آينده خيلی نزديك مطالب جمع بندی و طبقه بندی كارشناسی شود تا به صورت روشن بيانيه مجمع در قالب سندهای كاربردی و راهبردی به مسئولين ذيربط از جمله كميسيون بهداشت و درمان مجلس، مديريت بهداشت و درمان بازرسي كل كشور، كمسيون اصل نود مجلس، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونين ارائه و منعكس گردد. بديهی است تا حصول نتيجه مجمع، هر گونه پيگيری و اقدامات لازم در رساندن صدای آزمايشگاهيان و رفع مشکلات آن ها به عمل خواهد آمد.
  • گروهي متشكل از هفت نفر از افراد فوق الذكر اين مهم را برنامه ريزی می نمایند و پس از طرح و تصويب در مجمع پيگيري های حقوقی و قانونی آن را انجام خواهند داد.
  • گردهمايی در يك سالن مناسب با رعايت كامل پروتكل های بهداشتي از جمله برنامه ها خواهد بود.