اخبار : توصیه‌های مراقبتی از پوست در دوران کرونا

توصیه‌های مراقبتی از پوست در دوران کرونا

کارشناس اداره آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی همدان با اشاره به اینکه مشکلات پوستی صورت یکی از عوارض ناشی از کروناست، به تشریح مراقبت های پوستی در این زمینه پرداخت.


به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان،  دکتر انیس رشیدی زاد با اشاره به اینکه مشکلات پوست دست هادر دوران کرونا بررسی شده است اظهار داشت:مشکلات پوستی صورت در دوران کرونا شامل ایجاد آکنه ناشی از ماسک (در اثر تعریق وبسته شدن منافذ پوست) و همچنین اگزما وقرمزی ناشی از تماس فشاری  مداوم ماسک و یا کش ماسک با صورت که ممکن است در ناحیه بینی،پشت گوشها ،زیر چانه،گونه ها و... ایجاد شود .

دکتر رشیدی زاد عنوان کرد، توجه به موارد زیر درمورد مشکلات پوستی ناشی از کرونا ضروری است:

۱.بعد از استفاده از ماسک با شوینده های مخصوص صورت(فیس واش ها) صورت خود راشست و شو دهید از شوینده هایی استفاده کنید که منافذ پوست را مسدود نمکنند (اصطلاحا به ان ها محصولات non comedogenic گفته می شود.)

۲. مرطوب کننده چرب حاوی وازلین استفاده نکنید بخصوص اگر پوست چربی دارید از مرطوب کننده های محلول در اب استفاده کنید.


۳. برای تسکین اگزما و قرمزی پشت گوش و روی بینی از پماد زینک اکساید و اگر شدید است یک لایه بانداژ استفاده کنید.


۴.در صورت رک جوش ها پا مشورت داروساز از پمادهای حاوی انتی بیوتیک استفاده کنید.


۵. در صورت اکنه شدید از محصولات حاوی بنزوییل پروکساید و یا اسیدسالیسیلیک ویا سایر ترکیبات موجود دربازار با نظر داروساز استفاده نمایید.


۶. در صورت آسیب جدی پوست یا ترک های منجر به خونریزی یا جوشهای غیرقابل کنترل به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش های لازم علت بررسی و ریشه یابی و حل گردد.


وی در خاتمه گفت: هرچقدر مشکلاتی که با ان مواجه می شوید اذیت کننده باشد به هیچ وجه استفاده از ماسک و ضدعفونی کننده ها را ترک نکنید تا موجب گسترش بیماری کووید ۱۹ نشوید.


منبع: روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان