اخبار : آئين نامه تاسيس و تائيد صلاحيت آزمايشگاه هاي مجاز و همكار كنترل غذا، دارو و تجهيزات پزشكي ابلاغ شد

آئين نامه تاسيس و تائيد صلاحيت آزمايشگاه هاي مجاز و همكار كنترل غذا، دارو و تجهيزات پزشكي ابلاغ شد

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در راستاي سياست افزايش برون سپاري و ضرورت تسهيل و تسريع صدور مجوزهاي كسب و كار، آئين نامه آزمايشگاه هاي همكار و مجاز مورد بازنگري قرار گرفت.

دکتر سید محمود مسیحا هاشمی در گفت و گو با ایفدانا، با اشاره به تغيير فرايندهاي صدور پروانه فعاليت در جهت رفع موانع، تسریع صدور مجوز ها با رویکرد نظارت پسینی با رعایت الزامات آزمایشگاه مرجع و رسیدگی به تخلفات و صدور احکام اظهار کرد: تمركز بيشتر بر برون سپاري و استفاده از ظرفيت بخش خصوصي، بازنگري شرايط و مقررات فعاليت و نظارت بر آزمايشگاه هاي تابعه در جهت سبك سازي فرايندها به همراه تضمين كيفيت نتايج، از محورهاي اصلي تغييرات آئين نامه است.

وی افزود: در بازنگري اين آئين نامه از نظرات كليه مديران آزمايشگاه هاي معاونت هاي غذا و دارو، مديران كل ادارات نظارت سازمان غذا و دارو و اعضاي كميته فني و جمعی ازمدیران و متخصصین اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی بهره گرفته شده است.
به گفته وی آئين نامه جديد بعد از اعمال نظرات كارشناسان حقوقي سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، به توشيح مقام عالي وزارت رسيده و ابلاغ شد.
 
لازم به ذکر است آیین نامه در آدرس https://www.fda.gov.ir/fa/%D۸%A۷%D۸%B۲%D۹%۸۵%D۸%A۷%DB%۸C%D۸%B۴%DA%AF%D۸%A۷%D۹%۸۷-%D۹%۸۷%D۸%A۷%DB%۸C-%D۹%۸۵%D۸%B۱%D۸%AC%D۸%B۹/%D۹%۸۲%D۹%۸۸%D۸%A۷%D۹%۸۶%DB%۸C%D۹%۸۶-%D۹%۸۵%D۹%۸۲%D۸%B۱%D۸%B۱%D۸%A۷%D۸%AA/%D۸%A۷%DB%۸C%DB%۸C%D۹%۸۶-%D۹%۸۶%D۸%A۷%D۹%۸۵%D۹%۸۷-(%D۸%A۷%D۸%B۳%D۹%۸۶%D۸%A۷%D۸%AF-%D۸%A۸%D۸%A۷%D۹%۸۴%D۸%A۷-%D۸%AF%D۸%B۳%D۸%AA) قابل مشاهده است./