اخبار : اعلام سیستمی وضعیت تولید داخل اقلام تجهیزات و ملزومات پزشکی به گمرکات اجرایی از 20 فروردین 1402

اعلام سیستمی وضعیت تولید داخل اقلام تجهیزات و ملزومات پزشکی به گمرکات اجرایی از 20 فروردین 1402

نرخ مالیات بر ارزش افزوده اقلام تجهیزات و ملزومات پزشکی ذیل کوتاژ گمرکی و شرح کالا از تاریخ 20 فروردین 1402، برای شرکت ها در کارتابل مسئولین فنی در سامانه TTAC سازمان غذا و دارو و EPL گمرک قابل مشاهده خواهد بود.

اداره برنامه ریزی و پایش داده های اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: پیرو اطلاعیه قبلی کد خبر 5284 مورخ پانزدهم اسفند 1401 به اطلاع می رساند، با عنایت به لزوم تسریع در اعلام نظر وضعیت تولید داخل و نرخ مالیات بر ارزش افزوده اقلام تجهیزات و ملزومات پزشکی و به منظور جلوگیری از مراجعه غیر ضرور ارباب رجوع به اداره کل و کاهش حجم مکاتبات، موارد ذیل اقدام می گردد:

1- برای ثبت سفارشاتی که کوتاژهای گمرکی آن ها برای سال 1402 و از تاریخ 1402/01/20 به بعد توسط مسئولین فنی در سامانه ترخیص TTAC بارگذاری گردیده است، نیاز به بررسی و اظهار نظر مجدد توسط ادارات کارشناسی نمی باشد و به صورت سیستمی وضعیت تولید داخل برای سامانه EPL گمرک ارسال می شود. برای اقلامی که IRC جدید صادر می گردد و یا به هر دلیلی پیام مورد نظر توسط گمرک قابل مشاهده نمی باشد، بر اساس بند دو (2) در سامانه TTAC اعمال می گردد.

2- برای ثبت سفارشاتی که قبلا سابقه اظهار نظر در خصوص وضعیت تولید داخل توسط ادارات کارشناسی وجود دارد، جهت تسریع امور برای موارد مشابه استعلام مجددی صورت نمی پذیرد، و ملاک عمل همان سابقه قبلی می باشد. در صورت تغییر وضعیت تولید داخل آن محصول، اداره تخصصی مربوطه طی مکاتبه با اداره پایش موارد خاص را اعلام می نماید.
شایان ذکر است لیست کد IRC هایی که وضعیت تولید داخل آن ها به گمرک ارسال نشده، با همکاری ادارات بروزرسانی و به پشتیبان TTAC ارسال می گردد.