اخبار : گروه تحقیق وتوسعه اداره کل برگزار می کند: کلاس آموزشی پیگیری مستمر بالینی پس از فروش (PMCF)

گروه تحقیق وتوسعه اداره کل برگزار می کند: کلاس آموزشی پیگیری مستمر بالینی پس از فروش (PMCF)

با عنایت به نامگذاری سال 1402 در خصوص اهمیت رشد تولید و لزوم افزایش کیفیت و عملکرد تجهیزات و ملزومات پزشکی، کلاس آموزشی پیگیری مستمر بالینی پس از فروش(PMCF) برای تولیدکنندگان، توسط گروه تحقیق وتوسعه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو برگزار می گردد.

با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت رشد تولید، لزوم افزایش کیفیت و عملکرد تجهیزات و ملزومات پزشکی با مشارکت تولیدکنندگان به عنوان یکی از شاخص‌های رشد تولید در صیانت از سلامت مردم و ضرورت انجام پیگیری مستمر بالینی پس از فروش  (PMCF)، کلاس آموزشی تحت عنوان "پیگیری مستمر بالینی پس از فروش(PMCF)" به منظور پایش ایمنی و عملکرد تجهیزات پزشکی برای تولیدکنندگان برگزار می گردد.
بر اساس ماده 29 آیین نامه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی (ویرایش1397)، کلیه تامین کنندگان (اعم از وارد یا تولید کنندگان)، ملزم به پیاده سازی سیستم نظارت پس از فروش(PMS) جهت کسب اطمینان از ایمنی و اثر بخشی تجهیزات پزشکی می باشند و با توجه به موارد پیشگفت و در راستای ارتقا نظام رگولاتوری تجهیزات پزشکی ایران، در این کلاس آموزشی رویکرد اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی،  نحوه اجرای فرآیند ارزیابی بالینی پس از فروش(PMCF) به عنوان بخشی از PMS (سیستم نظارت پس از فروش) تشریح خواهد شد.
لازم بذکر است گروه هدف در این کلاس آموزشی صرفا تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی(مدیرعامل/ مسئول فنی) می باشد.
 متقاضیان شرکت در این کلاس می توانند اطلاعات خود را در فایل اکسل" پیوست" تکمیل و حداکثر تا تاریخ . 14010220به آدرس M.omidvar @fda.gov.ir با موضوع "PMCF" ارسال نمایند .

می توانید با مراجعه به لینک زیر فایل و دستورالعمل ان را دانلود کنید
https://imeed.ir/shop/