اخبار : درمان جدید برای مقابله با سرطان خون کودکان

درمان جدید برای مقابله با سرطان خون کودکان

محققان انستیتو سرطان کودکان سیدنی راهی یافته اند تا داروها را وادار کنند به طور گزینشی روی سلول های سرطانی عمل کنند این روند به درمان ایمن تر و موثرتر سرطان خون در کودکان کمک می کند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان انستیتو سرطان کودکان و UNSW سیدنی راهی یافته اند تا داروها را وادار کنند به طور گزینشی روی سلول های سرطانی در بدن عمل کنند و این روند به درمان ایمن تر و موثرتر کودکان مبتلا به سرطان خون کمک می کند.

ماریا کاوالاریس محقق ارشد پژوهش می گوید: یافتن راهی برای آنکه داروها را وادار به گزینش سلول های سرطانی کرد، کلید ارتقای موفقیت درمان و همزمان کاهش سمیت آن در کودکان مبتلا به لوکیمیا است. با مشخص کردن سلول های لوکیمیا، می توان درمان ها را تاثیرگذارتر و همچنین برای کودکان ایمن تر کرد.

به گفته دکتر ارنست مولز از UNSW، نکته کارآمد درباره روش جدید انعطاف پذیری آن است. او در این باره می افزاید: می توان از این سیستم برای هدف گرفتن هر یک از انواع لوکیمیا از جمله زیر مجموعه پرریسک استفاده کرد. با کمک دستاورد این تحقیق به جای طراحی یک روش درمانی جدید در هر مرتبه، می توان پل آنتی بادی را تغییر داد و داروی یکسان را برای هر کودک مبتلا به سرطان خون به کار برد.

در کنار این موارد روش مذکور به ما اجازه می دهد با مقاومت دارویی در هر بیمار به طور جداگانه مقابله کنیم. اگر سلول های سرطانی در یک کودک با دگرگون کردن سطح خود بتوانند از شیمی درمانی بگریزد، می توان سیستم انتقال داروی هدفمند را طوری اصلاح کرد که قادر به شناسایی سلول های سرطانی دگرگون شده، باشد. بنابراین هیچ راه فراری برای سلول های سرطانی وجود ندارد.

جالب آنکه روش درمانی جدید نه تنها برای سلول های لوکیمیا کشت شده در آزمایشگاه بلکه برای مدل های زنده بیمار نیز کارآمد بوده است و در نتیجه محققان نسبت به آن بسیار امیدوار هستند.

تحقیق مذکور در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده است.