اخبار : نشست هم اندیشی بررسی مشکلات و ارائه ی راهکارها در حوزه "تولید" تجهیزات و ملزومات پزشکی

نشست هم اندیشی بررسی مشکلات و ارائه ی راهکارها در حوزه "تولید" تجهیزات و ملزومات پزشکی

ه گزارش اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، روز چهارشنبه 10/08/1402 نشست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با همکاری انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی و اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی و با حضور مدیرکل، سرپرست معاونت برنامه ریزی و جمعی از روسا و کارشناسان ادارات اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، روسا و اعضاء هیئت مدیره برگزار شد.
در این نشست ها که در 2 جلسه و به صورت جداگانه برای تولید کنندگان و واردکنندگان در محل سالن آمفی تاتر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، برگزار شد،  بیش از 300  نماینده از شرکت های این دو حوزه شرکت داشتند.
جلسات هم اندیشی فوق به ترتیب ابتدا در حوزه تولید و سپس واردات در ساعات 10 صبح و 14 با خیر مقدم دکتر جلیل سعیدلو رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی و مهندس صانعی عضو هیئت مدیره اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی                                      آغاز و سپس در ادامه در هرجلسه با سخنرانی دکتر جلال غفار زاده مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، ادامه یافت.
دکتر غفارزاده در ابتدا پس از قدردانی از حضور فعال و پایمردی شرکت های حوزه تولید و واردات در تامین تجهیزات و ملزومات در سال های اخیر، پاندمی کرونا و در این مقطع حساس کشور، به 2 نقش سازمان های نظارتی در خصوص تضمین ایمنی، اثربخشی، سلامت و تامین کالاهای سلامت محور اشاره و بر اهمیت این وظائف در حوزه سلامت کشورتاکید کرد.
سپس نمایندگان شرکت های حاضر، مشکلات و چالش های تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح کشور در حوزه های ارز، قیمت گذاری، فرآیندهای قانونی در صدور و تمدید پروانه ها، ارزیابی بالینی و ...  را به طور مبسوط بیان و راهکارهای پیشنهادی را ارائه کردند.
در ادامه، مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو و چند تن از روسای ادارات این اداره کل، به بیان توضیحاتی در خصوص موارد مطرح شده در جلسه پرداخته و مقرر گردید، علاوه بر برگزاری مستمر نشست های عمومی، مباحث باقیمانده در فاصله بین جلسات، با با تشکیل کمیته های تخصصی و مشارکت انجمن ها و اتحادیه های حوزه های تولید و واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی  بررسی و اقدام گردد.