اخبار : تسهیل و تسریع در ثبت نمایندگی کمپانی های خارجی

تسهیل و تسریع در ثبت نمایندگی کمپانی های خارجی

اداره نظارت بر نگهداشت تجهیزات و ملزومات پزشکی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو طی اطلاعیه ای اعلام کرد:
1- با هدف تسریع در تامین کالا، در صورت درخواست متقاضی در هنگام ثبت اولیه نمایندگی، به مدت یک ماه به تامین کننده جهت ارائه نامه نمایندگی لگالایز شده، فرصت داده می شود تا امکان شروع فرایند ثبت کالا و اخذ IRC را دارا باشد همچنین تامین کننده نیز باید متعهد گردد تا قبل از ثبت کالا، مدارک مورد نیاز را مطابق ضوابط ارائه دهد.
2- به جهت تسهیل در امور ثبت نمایندگی، پس از تکمیل مدارک، بازه زمانی اعتبار نمایندگی صرف نظر از نامه کمپانی بصورت پیش فرض به مدت 3 سال تایید می گردد؛ مگر اینکه در طی این دوره، کتبا کمپانی، شرکت جدیدی را بعنوان نماینده معرفی نماید.
3- با توجه به اینکه بر اساس ضوابط شناسنامه متقاضیان فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی، در زمان تمدید نمایندگی نیازی به لگالایز نمودن مجدد نامه نمایندگی نمی باشد. لذا جهت تسریع در رسیدگی به درخواستهای تمدید نمایندگی، در صورت ارسال نامه نمایندگی بصورت الکترونیکی از Domain اعطا کننده نمایندگی به ایمیل مرجع بررسی کننده، نیازی به دریافت اصل نامه نمایندگی جهت تمدید نمایندگی نمی باشد.
4- در کارشناسی موضوعات مربوط به تغییر نمایندگی، در صورت ثبت اعتراض توسط نماینده قبلی، مهلت مقرر برای بررسی پرونده جهت دریافت دفاعیات و مستندات در شرایطی که موجودی انبار نداشته باشند تا دو هفته و در صورت داشتن موجودی انبار، حداکثر یک ماه لحاظ می گردد.
5- به جهت تسریع در بحث تداخل نمایندگی، در صورت عدم رفع نقص نمایندگی توسط شرکت تامین کننده ظرف مدت 3 ماه از زمان اعلام نقص توسط کارشناس، پرونده به صورت اتوماتیک عودت می گردد.