اخبار : چه کسانی می‌توانند رنگ چشم‌شان را عوض کنند؟

چه کسانی می‌توانند رنگ چشم‌شان را عوض کنند؟

امروز بازار اعمال زیبایی در جنبه‌های مختلف داغ شده و این در شرایطی است که برخی از این اعمال می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را برای متقاضیان به دنبال داشته باشد؛ «تغییر رنگ چشم» از جمله اعمال زیبایی پرمخاطره است که با تبلیغات وسیعی هم در فضای مجازی همراه است؛ این در حالی است که متخصصان تاکید دارند غیر از افرادی که عنبیه آنها به طور کامل ایجاد نشده و این عمل برای‌شان جنبه درمانی دارد، به هیچ وجه برای سایرین توصیه نمی‌شود.

هستند افرادی که برای تجربه رنگ چشمی متفاوت، در شرایط مختلف از لنزهای رنگی استفاده می‌کنند که تا حدودی هم نگهداری و استفاده از آن شرایط خاصی دارد و نگهداری لنز در چشم هم از حساسیت بالایی برخوردار است. از طرف دیگر هم امروزه بازار اعمال زیبایی در جنبه‌های مختلف داغ شده و این در شرایطی است که برخی از این اعمال می‌تواند خطراتی را برای متقاضیان به دنبال داشته باشد که از جمله آن‌ها اعمال مربوط به تغییر رنگ چشم است.

هرچند همواره تاکید می‌شود هر عمل زیبایی ممکن است مخاطراتی را نیز برای متقاضی در پی داشته باشد اما تبلیغات بی‌حد و مرز در فضای مجازی در مجاب کردن افراد برای تغییر چهره و ظاهر، بی‌تاثیر نیست؛ تبلیغات اغراق آمیز تغییر رنگ چشم هم از جمله این اغواگری‌ها و سوءاستفاده از ذائقه و اعتماد مخاطب است.

هرچند به گفته متخصصین، این جراحی برای افرادی که عنبیه چشم آن‌ها به هر دلیلی رنگ ندارد و تابش نور برایشان اذیت‌کننده است، جنبه درمانی دارد، اما تاکید می‌شود که با توجه به عوارض آن، افرادی که صرفا هدف زیبایی‌جویی دارند، بهتر است برای حفظ سلامت خود به سمت این اعمال نروند.

منبع:خبرگزاری ایسنا