اخبار : روزانه هزار و ۶۰۰ تست آزمایشگاهی در آزمایشگاه مرکزی زاهدان انجام می‌شود

روزانه هزار و ۶۰۰ تست آزمایشگاهی در آزمایشگاه مرکزی زاهدان انجام می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: روزانه به صورت میانگین یک‌هزار و ۶۰۰ تست آزمایشگاهی در آزمایشگاه مرکزی مرکز بهداشت این شهرستان انجام می‌شود.


مهدی زنگنه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاراظهار کرد: در این آزمایشگاه بیش از ۹۵ درصد از آزمایش‌ها از جمله آزمایش‌های پزشکی مختلف مانند آزمون‌های خون، تست‌های ادرار و آزمون‌های هورمونی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌ مرکزی زاهدان مرجع مهمی در ارائه خدمات تشخیصی برای جامعه محلی محسوب می‌شود عنوان کرد: این آزمایشگاه در ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی نقش بسیار حیاتی و مهمی را بر عهده دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در این ازمایشگاه، آزمایشات دوران بارداری مادران باردار بصورت رایگان انجام و نتایج به پایگاه های سلامت ارسال و ضمن اینکه نمونه های ارسالی از مراکز سطح شهر و مراکز روستایی نزدیک نیز به این واحد ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌ مرکزی زاهدان به عنوان مرکزی برای تحلیل نمونه‌های پزشکی برای تشخیص بیماری‌ها، بررسی سلامت فرد و پایش درمان استفاده می شود و اطلاعات مناسب آزمایشگاهی را به پزشکان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، آزمایشگاه مرکزی زاهدان با تجهیزات مدرن و پیشرفته و کادر تخصصی در کلینیک عدالت زاهدان واقع در بلوار بهداشت مستقر است.