اخبار : آزمايشگاه ارزيابي حسي مواد غذايي شرق كشور در مشهد افتتاح شد

آزمايشگاه ارزيابي حسي مواد غذايي شرق كشور در مشهد افتتاح شد

به گزارش ايرنا، رئيس موسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي روز سه شنبه در مراسم افتتاح اين آزمايشگاه، گفت: آزمايشگاه ارزيابي حسي مواد غذايي و رفتار مصرف كننده در موسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي و براساس تجربيات ارزشمند اعضاي هيات علمي اين مجموعه و به منظور پاسخگويي به نياز صنعتگران جهت ارزيابي موفقيت ورود محصولات جديد غذايي به بازار راه اندازي شده است.
دكتر قدير رجب زاده بيان كرد: در اين آزمايشگاه آزمونهاي مربوط به پذيرش، مشتري گرايي و ديناميك وابسته به زمان در زمينه طعم، بافت، رنگ و ساير ويژگيهاي محصولات غذايي انجام مي شود كه نتايج اين آزمونها مي تواند به بازار پسندي اين محصولات كمك قابل توجهي كند.
وي ادامه داد: مهمترين مزيتهاي استفاده از اين آزمايشگاه براي صاحبان صنايع، مشاوره و آموزش روشهاي ارزيابي حسي مواد غذايي، همكاري در انجام پروژه هاي تحقيقاتي داخل و خارج از كشور، توسعه روشهاي نوين ارزيابي حسي مواد غذايي، طراحي و اصلاح فرمولاسيون محصول و همچنين تعيين نقش فرآيندهاي دهاني در ارزيابي حسي ديناميك مواد غذايي است.
رئيس موسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي گفت: بهبود و گسترش تكنيكهاي ارزيابي حسي از مهمترين الزامات جهت توسعه صادرات و افزايش توان رقابتي در صنعت غذا به شمار مي رود.
رجب زاده با بيان اين كه خدمات اين آزمايشگاه قابل ارائه در سطح ملي و بين المللي است افزود: با هدف توسعه تكنيكهاي ارزيابي حسي مواد غذايي با برخي از كشورها قراردادهاي مشترك پژوهشي هم منعقد شده است.