اخبار : برگزاری کارگاه آموزش نمونه برداری کالاهای سلامت محور قاچاق در محل غذا و دارو بیرجند

برگزاری کارگاه آموزش نمونه برداری کالاهای سلامت محور قاچاق در محل غذا و دارو بیرجند

کارگاه آموزش نمونه برداری محصولات سلامت محور قاچاق در راستای دستور العمل اجرای ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق و در محل غذا و دارو بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ایفدانا" از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، کارگاه آموزش نمونه برداری محصولات سلامت محور قاچاق در راستای دستور العمل اجرای ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق  و در محل غذا و دارو بیرجند برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شرکت کننده گان در این کارگاه آموزشی ، با ضوابط و دستور العمل ها وهمچنین نحوه نمونه برداری کالاهای سلامت محور قاچاق آشنا شدند.

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی بیرجند در این دوره آموزشی گفت: به دلیل حساسیت محصولات سلامت محور، اقدامات مجدانه ای از سوی وزارت بهداشت در راستای کنترل محصولات سلامت محور قاچاق انجام می شود.

مهندس امیر حجت طوفانی نژاد افزود: خوشبختانه با تدوین وابلاغ دستور العمل ارجرایی ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق کالا به بسیاری از ابهامات و مسائلی که بر سر راه اجرای این قانون بود پاسخ داده شد و مسیر برای اجرای قانون مشخص گردید.

همچنین مهندس امین الله گلرو، کارشناس تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این کارگاه مطالبی را در خصوص تجهیزات پزشکی قاچاق بیان کرد.