اخبار : ورود تجهیزات ۲۲ واحد تک نفره زایمانی به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

ورود تجهیزات ۲۲ واحد تک نفره زایمانی به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

تجهیزات ۲۲ واحد تک نفره زایمانی امروز وارد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شد.

به گزارش خبرنگار "ایفدانا" از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، به منظور ترویج زایمان طبیعی و تشویق مادران باردار به انجام زایمان طبیعی تجهیزات ۲۲ واحد تک نفره زایمانی امروز وارد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شد.

بر اساس این گزارش، کارشناس تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این خصوص گفت: این تجهیزات مربوط به ۲۲ واحد تک نفره زایمانی در بیمارستان های ولیعصر(عج) بیرجند، شهدای قائن و  شهید مصطفی خمینی طبس هستند.

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه ورود این تجهیزات از افتتاح واحدهای زایمانی سه بیمارستان استان در بهمن ماه خبر داد        .

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد:یک مامای اختصاصی به همراه فضای مناسب و استاندارد و کلیه تجهیزات مورد نیاز در تمام مراحل زایمان طبیعی و تخت نوزاد در اتاق قرار دارد تا مادر بتواند در آرامش زایمان کند.

وی با اشاره به قراردادی که با هیات امنای ارزی وزرات بهداشت برای تجهیز واحدهای تک نفره زایمانی کلیه بیمارستان ها منعقد شده است خاطرنشان کرد: تجهیزات هر واحد شامل تخت زایمان، فتال مانیتورینگ جنین، سونوکید(دستگاه شنیدن صدای قلب جنین) و... است که تجهیزات مورد نیاز ۲۲ واحد زایمانی امروز تحویل گرفته می شود.

معاون درمان دانشگاه با اعلام اینکه به ازای هر واحد زایمانی ۴۰ میلیون تومان و در مجموع برای تهیه تجهیزات ۲۲ واحد ۸۸۰ میلیون تومان شده است گفت: از این موارد، تجهیزات ۱۴ مورد مربوط به بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، ۵ مورد بیمارستان شهدای قائن و ۳ مورد بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس است.

دکتر دهقانی با اعلام اینکه واحدهای مربوط به سه بیمارستان مذکور در بهمن ماه، به طور رسمی افتتاح خواهد شد گفت: در سه بیمارستان دیگر استان( فردوس، نهبندان و بشرویه)، با توجه به پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد آنها ، نیز تجهیزات از سوی هیات امنای ارزی وزارت بهداشت آماده تحویل است.