اخبار : تقويت تيم "ورك" براي رسيدگي بهتر به بيماران/ تشريح برنامه عملياتي حوزه تجهيزات و ملزومات پزشكي

تقويت تيم "ورك" براي رسيدگي بهتر به بيماران/ تشريح برنامه عملياتي حوزه تجهيزات و ملزومات پزشكي

تقويت تيم "ورك" براي رسيدگي بهتر به بيماران/ تشريح برنامه عملياتي حوزه تجهيزات و ملزومات پزشكي محور سخنان مدير كل تجهيزات و ملزومات پزشكي سازمان غذا و دارو در بيست و چهارمين اجلاس سراسري مديران تجهيزات پزشكي سراسر كشور در اصفهان بود.

ه گزارش ایفدانا -مدير كل تجهيزات و ملزومات پزشكي سازمان غذا و دارو در بيست و چهارمين اجلاس سراسري مديران تجهيزات پزشكي سراسر كشور در اصفهان با بيان اينكه تقويت تيم "ورك " از جمله مهمترين اهداف ما براي رسيدن به نتايج قابل قبول در حوزه رسيدگي به وضعيت بيماران است اظهار داشت: قطعا يكي از گلوگاههايي كه در موضوع اقتصاد مقاومتي طرح است در دو سال اخير اداره كل ما ثابت كرده است كه از پس دشوار ترين كارها كه " قيمت گذاري" از جمله آنها است بر مي آيد .

دكتر محمود بيگلر همچنين افزود: با برنامه هايي كه پي ريخته ايم هماهنگي و رقابت سازنده  را بين شركتها ايجاد كرده ايم .

 وي همچنين عنوان كرد: مقوله قيمت گذاري تجهيزات پزشكي بايد هماننددارو به ارگان تخصصي سپرده شود.

 اين مقام مسئول در سازمان غذا و دارو زمان بيشتري از سخنان خود را به تشريح برنامه عملياتي حوزه متبوعش اختصاص داد و از نظامند كردن و نظارت بر فرآيندهاي توليد، واردات، ترخيص، صادرات، حمل ونقل و انبارش توزيع و عرضه سخن گفت.

وي با اشاره به صرفه جويي ارزي در طرح تحول سلامت گفت: رئيس سازمان غذا و دارو در زمينه قيمت گذاري تجهيزات پزشكي حمايت‌هاي ويژه اي داشته اند.

 دكتر بيگلر از جمله اصلي ترين سياستگذريها را در برنامه عملياتي سال 95 موضوع تفويض  بيان كرد و افزود: در برخي دانشگاهها اين مهم به خوبي انجام شده است و اين تفويض شامل حوزه قيمت گذاري نيز مي شود.

وي رتبه بندي شركت و كالا را از ديگر برنامه هاي برنامه عملياتي برشمرد و افزود: آموزش مسئولان فني نيز در الويت برنامه ها قرار دارد كه اميدواريم آغاز اين كار از اصفهان باشد.

 مدير كل تجهيزات پزشكي سازمان غذا و دارو تصريح كرد: تمديد پروانه هاي ساخت نيز به قطب هاي يك و دو تفويض شده است .

 وي با بيان اينكه قيمت گذاري بركات زيادي داشته است و از تعداد125 هزار كالاي تجهيزات پزشكي 15 هزار كالا قيمت گذري شده است گفت: تمامي قيمت گذاري ها در سايت اداره كل تجهيزات پزشي imed.ir درج مي شود.

 وي باا شاره به اينكه طرح ارزيابي و رتبه بندي در مقوله هاي واردات و توليد داخل توسط انجمن متخصصين تجهيزات پزشكي در حال انجام است افزود:  اين رتبه بندي در برخي اقلام است كه در زمينه طرح تحول سلامت مي توان به هتلينگ اشاره كرد.

دكتر بيگلر به اجرايي شدن دستورالعمل توسعه صادرات اشاره و اظهار كرد: بسته هاي حمايتي نيز در اين دستورالعمل ديده شده است.

وي تصريح كرد: سامانهTTACتاثير بسياري در مبارزه با قاچاق داشته است و 98 درصد اقلام كدirc دريافت كرده اند كه اين كار  بسيار بزرگ و زمانبري بوده است و يكي ازحداقل اثر بخشي  اين سامانه خارج كردن شركتهايي بوده است كه تراكنش نداشته اند كه تعداد آنها 2 هزار و 300 شركت است.

 وي با تاكيدبر جدي گرفتن نظارتها گفت: استانداردسازي نيز يكي از موضوعات مهمي است كه بايد زير ساخت هاي اين برنامه از دانشگاهها آغاز شود.

 مدير كل تجهيزات و ملزومات پزشكي سازمان يكي ديگر از مهمترين برنامه ها را تشكيل واحد علمي و پژوهشيبيان كرد و افزود: اميدواريم تا پايان سال با همكاري دانشگاه ها اين برنامه منجر به ايجاد مركز تحقيقات تجهيرات پزشكي در كشور شود.