اخبار : تیغ خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکی بر سر رانت خواری و دلالی

تیغ خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکی بر سر رانت خواری و دلالی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: اجرای طرح خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکی رانت خواری و دلالی را از چرخه خرید دارو و تجهیزات پزشکی حذف کرد.

ه گزارش ایفدانا -Ifdana؛ به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی کرمانشاه: دکترامید عبدی در جلسه مشترک که بین تیم خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی کرمانشاه با معاونین غذا و دارو و معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در روز چهارشنبه پانزدهم دی ماه در دفتر معاونت غذا و داروی کرمانشاه برگزار شد گفت: در سنوات گذشته در خرید برخی از اقلام دارویی و تجهیزات و ملزومات پزشکی اجحاف زیادی در حق مردم می شد. رانت خوارهای زیادی در روند خرید دارو توسط بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی وجود داشت که خوشبختانه با اجرای طرح خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکی دست این قبیل افراد کوتاه شد.

دکتر عبدی گفت : متأسفانه در طرح تحول سلامت داروخانه های بیمارستانی بسیار محجور واقع شدند اما با تصویب هیأت امنا خوشبختانه تجهیز داروخانه های بیمارستانی از درآمد دارو در دستور کار قرار گرفت.

دکتر عبدی گفت: بحث نگهداری ،‌استانداردسازی و زنجیره سرد در داروخانه ها مشکلات زیادی داشت که در طرح خرید نیمه متمرکز دراو و با تکیه بر درآمدهای حاصل از صرفه جویی این مسایل مورد توجه ویژه واقع شده است.