اخبار : تاکید بر افزایش حق فنی کارشناسان تجهیزات پزشکی و اعمال کارانه مناسب جهت مسیولین فنی/الزام به کارگیری مسئول فنی تجهیزات پزشکی در آیین نامه تاسیس بیمارستان ها و مراکز درمانی

تاکید بر افزایش حق فنی کارشناسان تجهیزات پزشکی و اعمال کارانه مناسب جهت مسیولین فنی/الزام به کارگیری مسئول فنی تجهیزات پزشکی در آیین نامه تاسیس بیمارستان ها و مراکز درمانی

بیست و چهارمین همایش سراسری مدیران تجهیزات پزشکی معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور 15 و 16 دی به مدت دو روز در اصفهان با صدور قطعنامه ای به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دار  " ایفدانا "، بیست و چهارمین همایش سراسری مدیران تجهیزات پزشکی معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور 15 و 16 دی به مدت دو روز در اصفهان با حضوردکتر رسول دیناروند، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر محمود بیگلر، مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو و مدیران تجهیزات پزشکی معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و در پایان قطعنامه ای به شرح ذیل صادر گردید:

ضمن تشکر و قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص یرگزاری شایسته بیست و چهارمین همایش سراسری مدیران تجهیزات پزشکی و همچنین سپاس از حضور رییس محترم سازمان غذا دارو، جناب آقای دکتر دیناروند و مدیر کل محترم نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی، جناب آقای دکتر بیگلر و همچنین حمایت از اقدامات به عمل آمده اداره کل تجهیزات پزشکی در راستای دستیابی به اهداف طرح تحول نظام سلامت و کاهش قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی و تقدیر از زحمات بی شائبه کارشناسان تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در اجرای مناسب ضوابط ابلاغ شده، موارد ذیل پس از بحث و تبادل نظر مورد تایید قرار گرفت:

- عطف به مصوبه یک قطعنامه بیست وسومین همایش مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، پیگیری مجدد تغییر نام سازمان غذا دارو به سازمان غذا دارو و تجهیزات پزشکی مورد تاکید قرار گرفت.

- با عنایت به سیاست تفویض امور قابل واگذاری سازمان غذا دارو و اعلام آمادگی دانشگاه ها در این خصوص، مقرر گردید در تامین تجهیزات و زیر ساخت های لازم از جمله تامین نیروی انسانی، چارت تفضیلی و شفاف سازی وظایف و مسیولیت ها تسریع گردد.

- در راستای تهیه و تنظیم برنامه عملیاتی سال 1396 در حوزه تجهیزات پزشکی مقرر گردد کمیته کارشناسی با حضور نماینده های مدیریت های تجهیزات پزشکی دانشگاه ها و اداره کل تجهیزات پزشکی تشکیل و نتایج در برنامه عملیاتی سال آتی اعمال گردد.

- پیرو بیانیه ها و مطالبات جدی در همایش های گذشته مجدداَ تاکید می گردد افزایش در حق فنی کارشناسان تجهیزات پزشکی و اعمال کارانه مناسب جهت مسیولین فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی و کارشناسان ستادی صورت پذیرد.

- به موجب ایفای نقش موثر مهندسین تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی پیشنهاد گردید به کارگیری مسئول فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی دارای پروانه در آیین نامه تاسیس بیمارستان ها و مراکز درمانی الزام گردد.

- با عنایت به حساسیت، اهمیت  و گسترش روز افزون ماموریت های مورد انتظار از مدیریت تجهیزات و ملزومات پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی، جذب نیروی انسانی تخصصی با در نظر گرفتن ردیف های استخدامی، جذب نیروهای قراردادی، بهره گیری از طرح نیروی انسانی و تمدید طرح کارشناسان تجهیزات پزشکی مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

- مقرر گردید بر مبنای دستورالعمل استاندارد سازی تجهیزات پزشکی که در برنامه عملیاتی سال 96 پیش بینی گردیده است، در فرایند توزیع تجهیزات پزشکی سرمایه ای که به صورت متمرکز توسط معاونت درمان وزارتخانه از طریق هیات امناء صرفه جویی ارزی انجام می شود، بازنگری جدی صورت پذیرد.

- با توجه به لزوم تغییر نگرش انکاری در خصوص حضور کارشناسان و متخصصین تجهیزات پزشکی در نمایشگاه های بین المللی و به منظور ارتقاء و به روز رسانی دانش فنی کارشناسان تجهیزات پزشکی مقرر گردید، برنامه ریزی سازمان یافته جهت حضور و بهره گیری از رویداد های بین المللی در حوزه تجهیزات پزشکی شامل حضور در نمایشگاه های بین المللی، بازدید از خط تولید کمپانی ها، شرکت در سمینار ها و دوره های آموزشی و ... صورت پذیرد.

با توجه به نتایج مثبت و ملموس قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی توسط اداره کل تجهیزات پزشکی مقرر گردید روند قیمت گذاری تجهیزات سرمایه ایی و ملزومات مصرفی پزشکی با در نظر گرفتن درجه کیفی کالا استمرار یابد.