اخبار : توصیه در خصوص مصرف لبنیات سنتی

توصیه در خصوص مصرف لبنیات سنتی

در صورت تمایل به مصرف لبنیات سنتی از نوع مطمئن و دارای مجوز بهداشتی استفاده گردد، زیرا سنتی بودن هر فرآورده دلیل بر سلامت و بهداشتی بودن آن نیست.

ه گزارش ایفدانا - Ifdana، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا با اعلام این خبر گفت: امروزه با توجه به گرایش و اشتیاق مردم به مصرف لبنیات سنتی، ایمنی و سلامت این دسته از محصولات از دغدغه های دست اندرکاران بهداشتی کشور می باشد.

مهندس زهرا مجدی با اشاره به طرح ارزیابی محصولات لبنی سنتی بر روی سه فرآورده ماست،پنیر و دوغ توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار داشت: متاسفانه نتایج آزمایشگاهی حاکی از آن است که اکثر این فرآورده ها از بهداشت و ایمنی چندانی برخوردار نمی باشند.

وی تاکید کرد: کلیه شهروندان می بایست در هنگام خرید انواع لبنیات به شماره پروانه بهداشتی ساخت، نام و آدرس تولید کننده و تاریخ تولید مصرف فرآورده توجه نمایند و از خرید فرآورده هایی که فاقد پروانه بهداشتی می باشند اجتناب نمایند.

ایشان در خاتمه متذکر شد: در صورت تمایل به مصرف لبنیات سنتی از نوع مطمئن و دارای مجوز بهداشتی استفاده گردد، زیرا سنتی بودن هر فرآورده دلیل بر سلامت و بهداشتی بودن آن نیست.