اخبار : ملاک اقدامات بر اساس ضوابط و قوانین ابلاغی در راستای " اقتصاد مقاومتی " است

ملاک اقدامات بر اساس ضوابط و قوانین ابلاغی در راستای " اقتصاد مقاومتی " است

مدیر کل اداره بازرگانی و خدمات پشتیبانی سازمان غذا و دارو گفت: ملاک اصلی فعالیت های ما بر اساس ضوابط و قوانین ابلاغی بوده و تمامی تجهیزات خریداری شده در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل بوده است.

دکتر آرش نوکار، مدیر کل اداره بازرگانی و خدمات پشتیبانی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو  " ایفدانا "، گفت: ملاک اصلی فعالیت های ما بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری ( ماده 39 )، استاندارد سازی و فضای های فیزیکی بوده است.

وی افزود: در بحث خرید تجهیزات ملاک عمل بر اساس ضوابط  و قوانین ابلاغی بوده و تمامی تجهیزات خریداری شده در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل بوده است که از تجهیزات داخلی تهیه شده است و در زمینه شرکت های خارجی نیز شرکت هایی که نمایندگی رسمی و دارای نمایندگی خدمات پس از فروش باشد در اولویت قرار دارند.

دکتر نوکار اظهار داشت: در زمینه خرید تجهیزات بیشتر به صورت رقابتی عمل کرده ایم و شرکت هایی که کمترین قیمت را به ما پیشنهاد داده اند در اولویت بوده اند که در این زمینه نیز صرفه جویی شده است.

مدیر کل اداره بازرگانی و خدمات پشتیبانی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در موضوع بهینه سازی مصرف انرژی، هوشمندسازی برخی قسمت های ساختمان ها انجام شده است.

دکتر نوکار افزود: فضاهای اداری ساختمان های سازمان غذا و دارو بر اساس ضوابط های ابلاغی بوده و تا جایی که توانسته ایم فضاهای اداری  براساس شرایط کار " استانداردسازی " شده است.

*** ماده 39 - دستگاههای اجرائی موظفند به‌منظور صرفه‌جویی و بهره‌برداری مناسب از ساختمانها و فضاهای اداری و جلوگیری از تشریفات زائد ‌و هزینه‌های غیرضرور و فراهم آوردن موجبات ایمنی و سلامت شغلی کارمندان براساس ضوابط و استانداردهای به‌کارگیری فضاها، تجهیزات و ملزومات اداری که توسط سازمان تهیه و ابلاغ می گردد، اقدام نمایند.