اخبار : اجرای برنامه های موثر سازمان غذا و دارو در راستای کاهش بیماری های غیرواگیر

اجرای برنامه های موثر سازمان غذا و دارو در راستای کاهش بیماری های غیرواگیر

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: در راستای ارتقاء سلامت آحاد جامعه و کاهش بیماری های غیر واگیر از جمله ( دیابت نوع 2) و پیشگیری از خطر حملات قلبی و سکته که از پیامدهای زیانبار دیابت است، سازمان غذا و دارو برنامه های موثری را در این زمینه داشته است.

خانم مهندس نسترن محمدی، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، گفت: در راستای ارتقاء سلامت آحاد جامعه و کاهش بیماری های غیر واگیر از جمله ( دیابت نوع 2) و پیشگیری از خطر حملات قلبی و سکته که از پیامدهای زیانبار دیابت است، سازمان غذا و دارو برنامه های موثری را در این زمینه داشته است.

وی افزود: در این راستا بخشنامه ای را ابتدای سالجاری به تمامی معاونت های غذا و دارو ابلاغ کردیم تا معاونت ها این ابلاغیه را به واحدهای تولیدی ارسال نمایند تا قند مصرفی در فرآورده های غذایی را کاهش دهند.

مهندس محمدی اظهار داشت: خوشبختانه تمامی واحدهای تولید غذایی و آشامیدنی این بخشنامه را در اولویت قرار داده و به خوبی اجرا کرده اند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در ادامه در مورد محصولات وارداتی نیز گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی،محصولات وارداتی تنها زمانی می توانند وارد کشور شوند که مشابه تولید داخل در کشور نداشته و طبق دستورالعمل های سازمان غذا و دارو حصول خود را تولید کرده باشند.