اخبار : فراورده های رنگ شده مرغ را بجای فراورده گوشت قرمز می فروشند نه خود گوشت را.

فراورده های رنگ شده مرغ را بجای فراورده گوشت قرمز می فروشند نه خود گوشت را.

مدیر کل آزمایشگاههای مرجع سازمان غذا و دارو گفت: صحبتهایش با رسانه ها صرفا درباره رنگ کردن فراورده های گوشت مرغ وارائه آنها تحت عنوان فراورده های گاو و گوسفند بوده است و نه خود گوشت آنها.

مدیر کل آزمایشگاههای مرجع سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "،  با بیان اینکه صحبتهایش با رسانه ها صرفا  درباره  رنگ کردن فراورده های گوشت مرغ  وارائه آنها تحت عنوان فراورده های گاو و گوسفند بوده است و نه خود گوشت آنها  تصریح کرد : اصولا امکان تبدیل  گوشت مرغ تازه به گوشت گرم و مصرفی وجود ندارد.

 دکتر بهرام دارایی اما تاکید هم کرد که  استفاده از رنگهای غیرمجاز در مواد غذایی بویژه،  استفاده از رنگ برای تقلب در  فراورده های گوشت مرغ بجای گوشت قرمز به واقع وجود دارد.

وی همچنین عنوان کرد: تقلب های اینچنینی بدلیل اختلاف قیمتی است که بین گوشت قرمز و مرغ وجود دارد و متاسفانه توجیه اقتصادی مناسبی برای متقلبانی است که فرآورده هایی مثل سوسیس و کالباس را به اصطلاح زیر پله ای تولید می کنند.

این مقام مسئول  در پایان  ضمن توصیه به دقت در خرید و رویت شماره پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو در بسته بندی فراورده های گوشتی به مردم این اطمینان خاطر را داد که سازمان غذا و دارو بصورت مستمر سطح عرضه را پایش می کند و محصولاتی که در آنها تقلب صورت گرفته باشد را از سطح عرضه خارج می نماید بنابراین دلیلی برای نگرانی آنها وجود ندارد.