اخبار : بازدید سرزده کارشناسان تجهیزات پزشکی از واحدهای صنفی شهرتهران/برخورد جدی با کالاهای قاچاق

بازدید سرزده کارشناسان تجهیزات پزشکی از واحدهای صنفی شهرتهران/برخورد جدی با کالاهای قاچاق

رئیس اداره نظارت و ارزیابی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو: بازدید سرزده کارشناسان تجهیزات پزشکی از واحدهای صنفی شهرتهران/برخورد جدی با کالاهای قاچاق

رئیس اداره نظارت و ارزیابی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارواز اجرای پنجمین مرحله نظارت بر واحدهای صنفی تجهیزات و ملزومات پزشکی شهر تهران درروز گذشته 10 بهمن ماه خبر داد.

مهندس مجید حمیدی، رئیس اداره نظارت و ارزیابی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یازمان غذا و دارو  " ایفدانا " از اجرای پنجمین مرحله نظارت بر واحدهای صنفی تجهیزات و ملزومات پزشکی شهر تهران خبر داد.

وی افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل نظارت و ارزیابی حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی به معاونت های غذا و دارو در اواخر آبان ماه سالجاری، نظارت و ارزیابی واحدهای صنفی تجهیزات و ملزومات پزشکی شهر تهران با همکاری کارشناسان اداره کل تجهیزات پزشکی و کارشناسان دانشگاه های شهید بهشتی، تهران و ایران آغاز گردید و روز گذشته 10 بهمن ماه سالجاری پنجمین مرحله از این نظارت ها در قالب تیم های مشترک اجرا شد و واحدهایی که تخلف و کالای تقلبی داشته باشند برخورد جدی می شود.

مهندس حمیدی اظهار داشت: طی یک ماه گذشته از بیش از 50 واحد صنفی در سطح شهر تهران بازرسی بعمل آمده که در این بازدیدها، بازرسان اصناف نیز به همراه کارشناسان حضورداشتند.

وی ادامه داد: کارشناسان تجهیزات پزشکی معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی نیز پس از ابلاغ دستورالعمل نظارت و ارزیابی و بر اساس فواصل زمانی تعیین شده دردستورالعمل می بایست نسبت به برنامه ریزی و انجام نظارت و ارزیابی از واحدهای صنفی استان یا شهر با همکاری بازرسان اتحادیه و اصناف اقدام شایسته بعمل آورده و نتایج را بر اساس چک لیست های ارسالی طی دستورالعمل مذکور تکمیل و در سامانه بارگذاری نمایند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در پایان اظهارداشت: نتیج نظارت ها و مشکلات مشاهده شده طی جلساتی با اتحادیه های مربوطه طرح خواهد شد و می بایست دوره های آموزشی جهت آموزش ضوابط  و مقررات جاری در حوزه تجهیزات پزشکی برای واحدهای صنفی با همکاری اتحادیه مربوطه برگزار گردد.