اخبار : ظرفیت 4.5میلیونی صافی دیالیز پاسخگوی نیاز 5میلیونی کشور نیست/ با تولید 9میلیونی در سال آینده، صادر کننده می شویم

ظرفیت 4.5میلیونی صافی دیالیز پاسخگوی نیاز 5میلیونی کشور نیست/ با تولید 9میلیونی در سال آینده، صادر کننده می شویم

مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو: ظرفیت 4.5میلیونی صافی دیالیز پاسخگوی نیاز 5میلیونی کشور نیست/ با تولید 9میلیونی در سال آینده، صادر کننده می شویم/ آمار صحیح از مجاری قانونی اخذ شود

مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو پیرو اعلام نماینده  مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر واردات صافی دیالیز، توضیحاتی را بیان نمود.

مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو پیرو اعلام نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر واردات صافی دیالیز  به خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و داروایفدانا گفت: کل ظرفیت تولید داخل کشور4.5 میلیون عدد فیلتر دیالیز بوده و برآورد مصرف سالانه این محصول نیز حدود 5 میلیون عدد تخمین زده می شود.

دکتر محمود بیگلر با اشاره به اینکه در حال حاضر 3کارخانه تولید فیلتر دیالیز در کشور  مراحل ساخت و تکمیل را می گذراند افزود: امیدواریم  با بهره برداری این  کارخانه ها در سال 96 شاهد افزایش  ظرفیت تولید به حدود 9میلیون فیلتر باشیم.

وی همچنین اضافه کرد:  برآورد نیاز کشور تا پایان سال 96  حدود 6میلیون عدد از این محصول خواهد بود لذا حوزه تولید را می بایست بگونه ای مدیریت کنیم که صادرات این کالا   به کشورهای منطقه را نیز در برنامه های خود قرار دهد.

دکتر بیگلر در بخش دیگری از سخنانش به مجموع فیلتر های دیالیز ترخیص شده تا 13بهمن ماه سال جاری را   130هزار فیلتر عنوان و خاطر نشان کرد: بالغ بر 120هزار عدد از فیلتر های مورد مصرف توسط یکی از کارخانه های در حال ساخت به منظور حمایت تولید انجام پذیرفته است.

 این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه مطالب فوق را به منظور تنویر افکار عمومی مطرح می کند از نمایندگان محترم مجلس خواست: جهت پیشگیری از اعلام اطلاعات ناصحیح،   آمار و اطلاعات مورد نظر خود را از مجاری قانونی دریافت نمایند.

ifdana.fda.gov.ir/content/13193