اخبار : مقاومت به آنتی بیوتیک ، یک تهدید جهانی

مقاومت به آنتی بیوتیک ، یک تهدید جهانی

به گزارش خبرنگار ایفدونا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو گلستان، کارگاه مشارکت داوطلبان سلامت در پیشگیری از مقاومت به آنتی بیوتیک به منظور ارتقاء فرهنگ عامه مردم در جهت مصرف صحیح آنتی بیوتیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو گلستان، کارگاه مشارکت داوطلبان سلامت در پیشگیری از مقاومت به آنتی بیوتیک به منظور ارتقاء فرهنگ عامه مردم در جهت مصرف صحیح آنتی بیوتیک، در روز یکشنبه 24 بهمن ماه 1395  با میزبانی معاونت غذا دارو وهمکاری معاونت بهداشتی و با حضور 113 نفر از مربیان داوطلبان سلامت از کلیه مراکز بهداشتی استان در سالن دکتربسکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار گردید.

در این جلسه نخست، دکتر پور عباسی مدیر گروه گسترش شبکه بهداشتی در زمینه نقش مشارکت جامعه در اجرای طرح تحول در نظام سلامت سخن گفتند وسپس کارشناس دارویی معاونت غذا دارو، وضعیت تجویز آنتی بیوتیک در ایران وجهان وعلل وعواقب گسترش مقاومت به آنتی بیوتیک را بررسی نموده، همچنین متخصص عفونی وعضو هیئت علمی دانشگاه "خانم دکتر گلشا " توضیحات تکمیلی رادر این زمینه ارائه ودرپایان به پرسش های حاضرین پاسخ دادند.

در این کارگاه برلزوم آموزش کتاب "مقاومت به آنتی بیوتیک " تهیه شده در کمیته کشوری تجویز ومصرف منطقی دارو ، به داوطلبان سلامت در جهت ترویج مهارتهای زندگی سالم تاکید گردید.