اخبار : بحران در بیمارستان های دولتی شیراز/ کمبود شدید تجهیزات و داروهای مورد نیاز بیماران!

بحران در بیمارستان های دولتی شیراز/ کمبود شدید تجهیزات و داروهای مورد نیاز بیماران!

روسای بیمارستان های دولتی شیراز در نامه هایی جداگانه از پزشکان خود خواسته اند که قبل از عمل از وجود تجهیزات مورد نیاز جراحی و بیهوشی مطمئن شوند تا بیماران حین عمل دچار مشکل نشوند

روسای بیمارستان های دولتی شیراز در نامه هایی جداگانه از پزشکان خود خواسته اند که قبل از عمل از وجود تجهیزات مورد نیاز جراحی و بیهوشی مطمئن شوند تا بیماران حین عمل دچار مشکل نشوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از صبح شیراز , شنیده ها حاکی از آن است که روسای بیمارستان های دولتی شیراز در نامه هایی جداگانه از پزشکان خود خواسته اند که قبل از عمل از وجود تجهیزات مورد نیاز جراحی و بیهوشی مطمئن شوند تا بیماران حین عمل دچار مشکل نشوند.

خبرهای رسیده به صبح شیراز حاکی از آن است که بسیاری از تجهیزات ابتدایی نظیر نخ های جراحی و داروهای بیهوشی در این بیمارستان ها کمیاب و یا نایاب شده است. برخی از داروهای اورژانسی جهت احیای بیماران نیز کمیاب است.

بحران مالی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که پیشتر گریبان پرسنل و پزشکان را گرفته بود هم اکنون مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد کرده است. هر چند که مدیران علوم پزشکی شیراز مکررا بیمه ها را مسئول این بحران معرفی می کنند اما گذری اجمالی بر تاریخ پرداختی بیمه ها نشان می دهد که تاخیر پرداخت بیمه ها به بیمارستان ها بسیار کمتر از تاخیر پرداخت بیمارستان ها به پزشکان و شرکت های دارویی است.

همانگونه که در بخشنامه رئیس بیمارستان نمازی مشخص است بحرانی در حوزه سلامت در راه است که بیشتر به نظر می رسد ناشی از سو مدیرت مالی باشد تا کمبود منابع. در حالی که بیماران در شیراز برای تجهیزات و داروهای ابتدایی خود در تنگنا هستند خبر می رسد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجوز ساخت بیمارستانی را در شهری ۳ هزار نفره در یکی از شهرستان های استان صادر کرده است. مجوزی که علاوه بر غیر کارشناسی بودن با شرایط مالی کنونی دانشگاه نیز سازگار نیست. تعدادی از فعالان سلامت صدور این مجوز را ناشی از تلاش مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت همراهی نماینده آن شهرستان ارزیابی می کنند.