اخبار : اجرا طرحPMS ملزومات پزشکی برای اولین بار در استان خراسان رضوی به همت معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اجرا طرحPMS ملزومات پزشکی برای اولین بار در استان خراسان رضوی به همت معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برای اولین بار در استان خراسان رضوی،طرح PMS (ارزیابی کیفی محصول در محل عرضه) ملزومات پزشکی با تخصیص مبلغ دو میلیارد ریال به همت معاونت غذاوداروی دانشگاه اجرایی شد.

به گزارش ایفدانا - Ifdana،به نقل از روابط عمومی معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،دکتر علیرضا عطاران،رئیس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذاودارو با اشاره به اجرا طرح PMS ملزومات پزشکی گفت:   علیرغم  کنترل کیفیت ونظارت هایی که در مراحل تولید ملزومات پزشکی و قبل از عرضه به بازار مصرف با فرآیندهای پیش بینی شده صورت می پذیرد ولی همچنان ممکن است شاخص های ایمنی و عملکردی آن ها در مواجهه با بعضی از عوامل همانند شرایط نگهداری و ..... تحت تاثیرقرارگیرد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با تخصیص مبلغ دو میلیارد ریال از طرف اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت متبوع برروی تعدادی از اقلام ارتوپدی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی در استان خراسان رضوی اجرا گردید.

دکتر علیرضا عطاران از برخورد قانونی معاونت غذاوداروی دانشگاه در صورت مشاهده عدم تطابق محصولات نمونه برداری شده با شاخص های استاندارد خبر داد و افزود: به منظور اطمینان از کیفیت محصولات موجود در سطح عرضه،نمونه برداری از این محصولات انجام ، به آزمایشگاه های مورد تائید و معرفی شده وزارت متبوع ارسال و در صورت اعلام آزمایشگاه مبنی بر هرگونه عدم تطابق و انحراف این محصولات از شاخص های کیفی لازم، اقدامات قانونی توسط این معاونت صورت خواهد پذیرفت.