اخبار : معاون اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو

معاون اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو

معاون اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو: رسانه ها بویژه صدا و سیما یکسویه به قاضی نرود/ تشریح میزان واردات ایمپلنت های دندانپزشکی/چینی ها مجوز ندارند

معاون اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو:

رسانه ها بویژه صدا و سیما یکسویه به قاضی نرود/ تشریح میزان واردات ایمپلنت های دندانپزشکی/چینی ها مجوز ندارند

معاون اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروبا انتقاد از بیان مطالب یکسویه ای که از سوی برخی رسانه های تاثیر گذارکشوربویژه صدا و سیما بیان می شود به تشریح میزان و چند و چون ایمپلنت های دندانپزشکی مختلف کشور پرداخت.

 

مهندس علیرضا سلیمانی معاون اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایفدنا  با انتقاد از مطالب یکسویه ای که از سوی برخی رسانه های تاثیر گذارکشوربویژه صدا و سیما بدون کسب اطلاعات مستند و دقیق از منابع اصلی و رسمی آن حوزه در گستره ای وسیع منتشر می شود درباره میزان واردات ایمپلنت های دندانپزشکی مختلف به کشور اظهار داشت: آمار کمپانی های مختلف نشان می دهد که بالغ بر 70 درصد از ایمپلنت های دندانپزشکی وارداتی مجاز از نوع کره ای بوده و ایمپلنت های سوئیسی، ایتالیایی و فرانسوی در رتبه های بعدی مصرف قرار دارند.

مهندس علی رضا سلیمانی اضافه کرد: همچنین برندهای آمریکایی تقریبا 2 تا 5 درصد مصرف بازار ایمپلنت های دندانپزشکی مصرفی را به خود اختصاص می دهند.

 وی عنوان کرد: با یک محاسبه ساده و قیمت گذاری اقلام پر مصرف در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی نشان می دهد که قیمت محصولات کره ای نسبت به برند های دیگر ارزان تر و در رنج قیمتی 220 هزار تا حداکثر 708 هزار تومان با میانگین قیمت 460 هزار  تومان قرار دارد.

این مقام مسئول در اداره کل تجهیزات پزشکی با تاکید برای ایمپلنت های دندانپزشکی چینی هیچگونه مجوزی صادر نشده است، خاطر نشان کرد:  محصولات آمریکایی که از برندهای گران قیمت هستند با رنج قیمتی 580 هزار تومان تا حداکثر یک میلیون و 560 هزار تومان با میانگین قیمت حدود یک میلیون تومان می باشد که کمتر از 18 درصد بازار مصرف را به خود اختصاص داده اند.

مهندس سلیمانی در پایان گفت: در نتیجه در محاسبه هزینه برای بیماران باید قیمت ایمپلنت های دندانپزشکی به کارگیری شده لحاظ گردد که بییش از 80 درصد موارد قیمت بالایی ندارد