اخبار : شهروندان اصول تغذیه در سفرهای نوروزی را جدی بگیرند

شهروندان اصول تغذیه در سفرهای نوروزی را جدی بگیرند

کارشناس بهداشت مواد غذایی توصیه کرد: شهروندان در طول سفر مانند سایر مواقع به طور متعادل متنوع از تمام گروه های اصلی غذایی همچون نان و غلات، میوه ها، سبزی ها، شیر، لبنیات، گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها استفاده کنند.

به گزارش ایفدانا - Ifdana،  مهندس حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی گفت: شهروندان در طول سفر مانند سایر مواقع به طور متعادل  متنوع از تمام گروه های اصلی غذایی همچون نان و غلات، میوه ها، سبزی ها، شیر، لبنیات، گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها استفاده کنند.

وی افزود:  شهروندان بهتر است از خوردن سبزی ها به صورت خام به دلیل احتمال آلودگی خودداری شود.
 
این کارشناس گفت: شهروندان در طول سفر برای جلوگیری از کم آبی و یبوست مقادیر مناسبی آب بنوشید و حداقل روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات مصرف کنند، همچنین بهتر است از آب های بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است استفاده شود.
 
مهندس عبدالعزیزی هشدار داد: شهروندان به هیچ وجه غذا در رستوران های غیر بهداشتی در جاده های بین راهی یا داخل شهری غذا نخورند.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از یبوست از میوه ها به عنوان میان وعده مناسب استفاده شود، ادامه داد: حتما" قبل از استفاده آن ها را خوب شستشو دهید. همچنین آب کافی همراه بـــا غذاهای فیبردار (مثل غلات با سبوس و حبوبات) مصرف شود.

مهندس عبدالعزیزی در پایان اظهار کرد:شهروندان تا حد امکان از مصرف سوسیس، کالباس و ساندویچ های آماده به ویژه فست فودهایی همچون  فلافل و سمبوسه پرهیز کنند.