اخبار : سازمان غذا، دارو و تجهیزات پزشکی؛ تحقق بخش تولید ملی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی

سازمان غذا، دارو و تجهیزات پزشکی؛ تحقق بخش تولید ملی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی

وزیر بهداشت: سازمان غذا، دارو و تجهیزات پزشکی؛ تحقق بخش تولید ملی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی / قوطی خالی دارو را رو نمایی نکردیم

وزیر بهداشت گفت: یکی از مهمترین بخش های وزارت بهداشت "سازمان غذا، دارو و تجهیزات پزشکی" است. تا آنجایی که بنده به یاد دارم این بخش، حوزه ای بوده که می توانسته است مدیریت وزارت بهداشت را در معرض آسیب  یا موفقیت قرار داده و خدمات دولت و حتی نظام را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان غذا و دارو که صبح امروز در سازمان غذا و دارو انجام شد، اظهار کرد: گرچه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخش های مهمی اعم از بهداشت، آموزش، پیشگیری و سایر بخش ها وجود دارد ، اما از نظر من و به لحاظ مدیریتی یکی از مهمترین بخش های وزارت بهداشت "سازمان غذا، دارو و تجهیزات پزشکی" است. تا آنجایی که بنده به یاد دارم این بخش، حوزه ای بوده که می توانسته است مدیریت وزارت بهداشت را در معرض آسیب  یا موفقیت قرار داده و خدمات دولت و حتی نظام را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: من از صمیم قلب از برادر ارجمندم جناب آقای دکتر دیناروند، معاونان و پرسنل سازمان غذا و دارو   که با حفظ حقوق مردم در امور ذینفعان و تولید کنندگان تسهیل ایجاد نمود ه اند تشکر می کنم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: واقعاً سازمان غذا و دارو  بگونه ای شرایطی را فراهم کرد که کمترین لطمات به دولت وارد شد.

دکتر هاشمی افزود: طبیعی است که به دلایلی مثل قانون گریزی و فساد قابل مشاهده در بسیاری از حوزه ها، دشواری هایی برای امثال شما که امین مردم هستید به وجود می آید کما اینکه متاسفانه امروزه بسیاری از حقایق پنهان می ماند و باطل لباس حق می پوشد و با نقاب حق طلبی و خیرخواهی به صحنه می آید به هر حال به شما تبریک می گویم بخاطر تلاش فراوانتان.

وی در ادامه بیان کرد: بی شک سازمان غذا و دارو از بخش های مهم دولت در راستای تحقق تولید ملی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بیش از صد قلم داروی جدیدی که در این دولت وارد بازار شد با رویه ای جدید به مردم معرفی شدند و این شیوه ای نبود که پرده برداری از قوطی های خالی و دارو هایی باشد که هیچگاه وارد بازار نشدند بلکه ما صرفاً داروهایی را  معرفی کردیم که در بازار وجود داشت.

دکتر هاشمی متذکر شد: در مورد دارو و تجهیزات پزشکی طبق آماری که به بنده داده اند چیزی حدود 2 هزار میلیارد تومان خرید از شرک تهای دانش بنیان صورت گرفته است و این یعنی زنده شدن این شرک تها و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

این مقام مسئول افزود: امسال باید هماهنگ با شعاری که مقام معظم رهبری در نظر گرفته اند حرکت کنیم و قرار نیست به صرف شعار هم اکتفا کنیم چرا که در سالهای قبل مشابه چنین عناوینی انتخاب شده بود  که منجر به اتفاق های قابل قبولی هم نشد.

وی در ادامه گفت: دلیل این امرهم مشخص است برای حل مشکلات، نیاز به عزم ملی وجود دارد و همه دستگاهها باید به یکدیگر کمک کنند، در حال حاضر به گونه ای رفتار می شود که عده ای فقط مطالبه می کنند و بخش اجرایی نیز صرفا باید پاسخگو باشد با این وضعیت کار به سامان نمی رسد.

دکتر هاشمی افزود: اگر عزم ملی بوجود بیاید قطعاً شعار اقتصاد مقاوتی تولید و اشتغال، تحقق پیدا می کند به نظر می رسد در سالجاری چه در حوزه دارو و چه تجهیزات پزشکی و سایر عرصه های سلامت باید فرصتهای اشتغال را تعریف کنیم.

وی اظهار کرد: برخی افراد سودجو تحت عنوان حمایت از شعار  سال یعنی تولید، اشتغال و حمایت از تولید داخل ممکن است به دنبال پرکردن جیب خودشان باشند. لذا باید مراقبت شود که از این روزنه به سلامت مردم اسیبی وارد نشود از طرف دیگر فرصتهای سرمایه گذاری در تولید و اشتغال را بیش از گذشته فراهم کنیم و اگر به دلیل ضوابط و آئین نامه ها موانع دست و پا گیری هم وجود دارد اصلاحشان کنیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: حوزه سلامت آنقدر مهم است که مردم  حتی حاضرند فرش زیر پایشان را بفروشند تا به تشخیص، درمان و جراحی خوب دست بیابند لذا همانگونه که بارها نیز اعلام کرده ایم به هیچ وجه زیر بار فشار افراد سودجو که به اسم تولید داخل برای ما مشکل ایجاد می کنند نمی رویم ضمن آنکه اجازه ورود به تجهیزات، دارو و کالاهای سلامت نامرغوب را هم نخواهیم داد.

وی تاکید کرد: اگر در جاهایی هم کوتاهی شده است باید با بررسی دقیق و سختگیرانه  ضوابط فنی جبران مافات شود

دکتر هاشمی تاکید کرد: وقتی در دولت درباره تجهیزات و دارو صحبت می شود رئیس جمهوری محترم بالاترین خیانت را "داروهای تقلبی" ای می داند که به دست مریض رسیده؛ آنهم مریضی که با هزار امید به ما مراجعه کرده است باید آنچه برای بهترین افراد و افراد خاص کشور استفاده می شود به همه مردم نیز برسد حتی اگر لازم است موضوع کیفیت جزئی و دقیق تر بررسی شود و آئین نامه ها دوباره بررسی شود.

وی در پایان گفت: به هر حال باید مراقبت کرد تا مانعی برای حمایت از تولید داخل بوجود نیاید. آرزو و هدف ما  استقلال کشور در همه زمینه ها و ایستادن روی پای خود است البته  معنایش هم این نیست که همه چیز را بخواهیم خودمان تولید کنیم منظور این است که در تولید یک واکسن یا یک سری داروها نیازمند کشورهای دیگر نباشیم و انشا الله در این عرصه به تراز مثبت تجاری برسیم.