اخبار : مردم همه چیز را می دانند/ کارنامه قابل دفاعی داریم

مردم همه چیز را می دانند/ کارنامه قابل دفاعی داریم

مردم همه چیز را می دانند/ کارنامه قابل دفاعی داریم/کاهش قیمت 70 و 20 درصدی تجهیزات پزشکی و داروهای وارداتی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو" ایفدانا "، دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر ورئیس سازمان غذا و دارو در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان غذا و دارو که صبح امروز 15 فروردین  با حضور دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: با توجه به پایان دولت یازدهم باید بتوانیم از عملکرد چهارساله خود دفاع کنیم و پاسخگوی مردم، مسئولین و پیشگاه الهی باشیم.
وی افزود: همکاران ما در سازمان غذا و دارو تمامی تلاش های خود را بکار گرفته و از این بابت سربلند هستند
دکتر دیناروند اظهار داشت: حمایت های وزیر بهداشت در هر جا که می توانسته است از جلسات خصوصی، مصاحبه ها،  گرفته تا مجامع عمومی از سازمان غذا و دارو دفاع کرده اند که از این بایت از ایشان صمیمانه تشکر می کنیم.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حال حاضر موضوع سلامت، محور برنامه های کشور است و این چیزی است که ما  بگوییم بلکه از مردم می شنویم؛ رضایتمندی مردم از وزارت بهداشت در حد بسیار بالایی می باشد  که بی شک بخش عمده ای از آن مدیون سیاست گذاری، و پیگیری های شخص وزیر بهداشت است و البته  تلاشی که خانواده بزرگ وزارت بهداشت انجام داده است.
وی ادامه داد: ما در سازمان غذا و دارو در چارچوب سیاست و برنامه های وزیر بهداشت و دولت تدبیر و امید تلاش هایمان را انجام داده ایم وقتی سال های اخیر را با سال 92 مقایسه می کنیم، خدا را شکر می کنیم که دیگر بحران و کمبود دارویی نداریم و از صدها قلم کمبود دارویی که بعضی از آن ها داروهای پیش پا افتاده و داروهای واقعا عادی بودند که در دسترس مردم نبود؛ دیگر خبری نیست. همچنین خوشحالیم که کنترل قیمت دارو و لوازم پزشکی وارداتی به خوبی صورت گرفته و حداقل 30 درصد کاهش قیمت در این حوزه داشته ایم حتی  برخی از تجهیزات پزشکی 60 الی 70 درصد کاهش قیمت داشته اند.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تمامی فعالیت ها در حوزه متبوعش افتخار آمیز بوده است اظهار داشت: ممکن است عده ای بخواهند نقاط قوت دولت را زیر سوال ببرند کما اینکه اینکار را نیز می کنند، اما مردم خودشان همه چیز را به خوبی می دانند و درباره شنیده ها و دیده ها قضاوت می کنند.
وی درباره تغییر و تحولات صورت گرفته در حوزه غذا و الگوی بین المللی  شدن کشور ایران در این حوزه نیز افزود: بنده در سال گذشته در سه مجمع بین المللی در حوزه غذا دعوت شده ام تا تجربیات جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص بیان کنم و شاهد بودم  که کشورمان در بسیاری از زمینه ها از جمله، چراغ راهنمای تغذیه، برنامه های کاهش شکر، نمک و چربی چه اقدامات ارزشمندی انجام داده است.