اخبار : تغذیه مناسب در پیشگیری و مقابله با افسردگی

تغذیه مناسب در پیشگیری و مقابله با افسردگی

يه گزارش روابط عمومي معاونت غذا وداروي شيراز مدير تحقيق و توسعه اين معاونت، خبر از انتشار اولين شماره از سال جديد انتشار هفته نامه دانستني هاي غذا و دارو را داد. دكتر قائمي نيا افزود : موضوع اين هفته دانستني هاي غذا و دارو " تغذیه مناسب پیشگیری و مقابله با افسردگی " می باشد که ، اين شماره از دانستني ها با همكاري مهندس سليماني ،كارشناس صنايع غذايي معاونت انتشار يافته است .

ه گزارش ایفدانا - يه گزارش  روابط عمومي معاونت غذا وداروي شيراز مدير تحقيق و توسعه اين معاونت، خبر از انتشار اولين شماره از سال جديد انتشار هفته نامه دانستني هاي غذا و دارو را داد.

دكتر قائمي نيا افزود : موضوع اين هفته دانستني هاي غذا و دارو " تغذیه مناسب درپیشگیری و مقابله با افسردگی " می باشد که ، اين شماره از دانستني ها با همكاري مهندس سليماني ،كارشناس صنايع غذايي  معاونت انتشار يافته است .

روز جهانی بهداشت هر ساله در 7 آوریل (مقارن با 18 فروردین ماه)  به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان بهداشت جهانی گرامی داشته می شود . این روز فرصتی منحصر به فرد برای انجام اقدامات ویژه مربوط به موضوع بهداشتی ویژه ای که نگرانی و دغدغه مردم در سراسر جهان است را ایجاد نموده است، محسوب می گردد .

موضوع  و نمایه کمپین امسال روز جهانی بهداشت افسردگی و شعار اصلی آن ((بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم)) است .

مهندس سليماني (كارشناس صنايع غذايي) در اين مورد بيان كردند كه افسردگی همه سنین ، همه سطوح زندگی وهمه کشورها را در برمی گیرد .این امر باعث اضطراب روانی وتاثیر برتوانایی مردم حتي درانجام  ساده ترین کارهای روزمره  گردیده و گاهی توسعه آن پيامدهاي مخربي در روابط خانوادگی ودوستانه داشته و سبب عدم توانایی ادامه زندگی می شود. در بدترین و حادترین حالت ، افسردگی می تواند منجر به خودکشی شود ،درحال حاضر  افسردگی دومین علت اصلی مرگ  ومیرافراد 29-15 سال در جهان می باشد .

خوشبختانه  افسردگی قابل پیشگیری و درمان می باشد . از این رو در این شماره از مجله دانستنی های غذا و دارو بر آن شدیم تا به بررسی تغذیه مناسب و سلامت بخش مرتبط با پیشگیری و درمان افسردگی بپردازیم. 

هفته نامه دانستني هاي غذا و دارو از طريق سايت معاونت غذا وداروي شيراز و لينك زير در دسترس همگان مي باشد.