اخبار : دکتر حاجی محمودی از استقرار نرم‌افزار جامع مدیریت خدمات دارو و تجهیزات پزشکی در سال جدید خبرداد

دکتر حاجی محمودی از استقرار نرم‌افزار جامع مدیریت خدمات دارو و تجهیزات پزشکی در سال جدید خبرداد

معاون غذا و داروی دانشگاه، استقرار نرم‌افزار جامع مدیریت خدمات دارو و تجهیزات پزشکی را در تجویز و مصرف منطقی داروها و تجهیزات پزشکی مؤثر دانست.

به گزارش خبرنگار ایفدانا از معاونت غذا و دارو،در حاشیه دیدار نوروزی هیات رییسه دانشگاه با اعضای هیات علمی و کارکنان که  فروردین 96 در موزه تاریخ علوم پزشکی برگزار شد، معاون غذا و دارو دانشگاه با اشاره به برنامه‌های این حوزه در سال جدید گفت: امسال آخرین سال دولت است طبیعی است که کار جدیدی را شروع نکنیم و باید کارهای ناتمام قبلی را به سرانجام برسانیم.
وی استقرار نرم‌افزار جامع مدیریت خدمات دارو و تجهیزات پزشکی را یکی از برنامه‌های معاونت غذا و دارو برشمرد که در کنار برنامه چهارساله در بیمارستان‌ها پیاده‌سازی می‌شود و افزود: این سامانه در جشنواره نوآوری سال گذشته رتبه نخست را کسب کرد و تلاش می‌کنیم امسال در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شود.
دکتر حاجی محمودی با اشاره به کاربرد این نرم‌افزار گفت: فرمولاری دارویی کلیه بیمارستان‌ها در این سامانه تعریف می‌شود و پزشک موظف است بر اساس فرمولاری دارویی هر بیمارستان، دارو را برای بیمار خود تجویز نماید.
وی افزود: فرمولاری دارویی هر بیمارستان در کمیته دارو و تجهیزات همان بیمارستان تصویب و طی نامه رسمی به معاونت غذا و دارو ارسال‌شده است که این نرم‌افزار  امکان جستجوی سریع فرمولاری را در اختیار کادر بیمارستان قرار می‌دهد. از سوی دیگر داروهای تحت پروتکل در هر بیمارستان مشخص و میزان مصرف آن بر اساس هرماه و  هر بخش توسط دبیر کمیته در نرم افزا وارد خواهد شد.
دکتر حاجی محمودی تصریح کرد: به‌این‌ترتیب بر اساس تحلیل‌های انجام‌شده مدیریت داروهای پرمصرف و پرهزینه و تحت پروتکل در اختیار مسئولین اجرایی بیمارستان و معاونت غذا و دارو قرار می‌گیرد و این گامی در جهت تجویز و مصرف منطقی داروها است.
معاون غذا و دارو دانشگاه با بیان اینکه برنامه 4 ساله معاونت غذا و دارو تقریباً به‌طور کامل اجرایی شده است افزود: به جز استقرار نیافتن مدیریت یکپارچه داروخانه‌ها در دو بیمارستان که ان هم به دلیل دیرکرد بازپرداخت تعهدات بیمه‌ها میسر نشده در سایر موارد جلوتر از برنامه هستیم.
دکتر حاجی محمودی در پایان سخنان خود دیدار نوروزی را فرصتی برای دیدن اساتید برجسته دانشگاه دانست و گفت: همواره این فرصت را مغتنم می‌شمارم و برای دیدن اساتید و همکارانی  که در طول سال ممکن است کمتر آنها را ببینم به این مراسم می‌آیم.