اخبار : تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو میزبان مشاورین ارشد سازمان بهداشت جهانی

تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو میزبان مشاورین ارشد سازمان بهداشت جهانی

مسئول واحد تحقیق و توسعه تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: از تاریخ 27 فروردین به مدت 5 روزاداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، میزبان سازمان بهداشت جهانی در امر استانداردسازی مدیریت تجهیزات پزشکی در منطقه آسیای جنوب غرب با محوریت ایران می باشد.

دکتر افروز لطیفی، مسئول واحد تحقیق و توسعه تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: از تاریخ 27 فروردین لغایت 31 فروردین ماه سالجاری اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، میزبان سازمان بهداشت جهانی در امر استانداردسازی مدیریت تجهیزات پزشکی در منطقه آسیای جنوب غرب با محوریت ایران می باشد.

وی افزود: این نشست با حضور 2 نفر از مشاورین ارشد سازمان بهداشت جهانی با هدف دریافت مشاوره درخصوص ارتقا سطح سیستم نظارتی کشور و هماهنگی و انطباق با اصول جهانی در حوزه تجهیزات پزشکی انجام خواهد گرفت.

دکتر لطیفی ادامه داد: برنامه از دفتر سازمان بهداشت جهانی در تهران با معرفی سیاست‌های کلی آغاز خواهد شد و در اداره کل تجهیزات پزشکی با معرفی مسئولیت ها، عملکرد،  روالها ادامه خواهد یافت. همچنین در برنامه بازدیدی از یک بیمارستان، یک شرکت تولید کننده، یک شرکت ارائه دهنده گواهی CB و دیگر زیرمجموعه های تحت نظارت اداره کل با توجه به محدودیت زمانی انجام خواهد شد.

مسئول واحد تحقیق و توسعه تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در پایان گفت:همچنین نشست تخصصی کارشناسان مذکور با مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو از دیگر برنامه ها می باشد.