اخبار : افتتاحیه داروخانه ایثار

افتتاحیه داروخانه ایثار

صبح یکشنبه 20 فروردین 96 دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو و دکتر جعفریان رئیس دانشگاه با همراهی دکتر غلامی سرپرست داروخانه‌های دانشگاه و دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه در محل داروخانه جدید ایثار حضور یافتند و رسماً این داروخانه را افتتاح کردند.

ه گزارش خبر نگارایفدانا از روابط عمومی معونت غذا و دارو تهران، دکتر غلامی سرپرست داروخانه‌های دانشگاه در مراسمی که پس از افتتاح در سالن کنفرانس ساختمان داروخانه ایثار برگزار شد، گزارشی از عملکرد داروخانه‌های دانشگاه و داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه ارائه کرد.

وی گفت: به دلیل ازدحام مراجعین در داروخانه 13 آبان همواره به دنبال مکانی بودیم که با راه‌اندازی یک داروخانه تخصصی از بار ازدحام این داروخانه بکاهیم که تصمیم گرفتیم داروخانه ایثار که به حالت استیجاری در اختیار دانشگاه بود را به مکانی در نزدیکی داروخانه 13 آبان منتقل کنیم که با خریداری این ساختمان موفق به انجام این کار شدیم.

دکتر غلامی با اشاره به خدمات تخصصی و فوق تخصصی که در این داروخانه انجام می‌گیرد تصریح کرد: تمامی داروهای بیمارانMS، فاکتورهای خونی، داروهای تک نسخه‌ای که در دیگر داروخانه موجود نیست یا به مقدار کم وجود دارد و همچنین داروهای مخدر برای بیماران سرطانی در این داروخانه ارائه می‌شود.

دکتر غلامی افزود: ما ازاین‌گونه داروخانه‌ها به‌عنوان مراکز آموزشی استفاده می‌کنیم و درعین‌حال می‌خواهیم خدمات دارویی به‌روزی را به مردم ارائه دهیم که کیفیت آن در دنیا قابل‌قبول است تا مردم از این خدمات به بهترین نحو بهره‌مند شوند.

دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز در گفت گویی گفت: داروخانه ایثار مربوط به دانشکده داروسازی دانشگاه است و برای کاهش ازدحام مراجعین به داروخانه 13 آبان به این مکان منتقل‌شده است.

وی افزود: به دستور وزیر بهداشت مقرر شد مجموع داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمات دارویی خود را توسعه دهند که با انتقال و بهره‌برداری از داروخانه ایثار بخشی از این کار انجام‌گرفته است و عملاً 24 درصد مراجعین از داروخانه قدیمی ایثار به داروخانه جدید مراجعه می‌کنند که موجب کاهش ازدحام از محل قبلی و ارائه خدمات مناسب‌تر دارویی شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: داروخانه‌های تخصصی و فوق تخصصی منتخب که عمدتاً داروخانه‌های دولتی هستند با حاشیه و سود کمتری می‌توانند خدمت ارائه دهند که در این راستا امروز با راه‌اندازی داروخانه جدید ایثار، شرایط بسیار خوب و استانداری به مراجعین ارائه می‌شود.