اخبار : بارگذاری چک لیست های جدید نظارت و ارزیابی در سامانه الکترونیکی دانشگاه های سراسر کشور

بارگذاری چک لیست های جدید نظارت و ارزیابی در سامانه الکترونیکی دانشگاه های سراسر کشور

رئیس اداره نظارت و ارزیابی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از بارگذاری چک لیست های جدید نظارت و ارزیابی در سامانه الکترونیکی مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی از اول اردیبهشت ماه خبر داد.

مهندس مجید حمیدی رئیس اداره نظارت و ارزیابی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با ایفدانا از بارگذاری چک لیست های جدید نظارت و ارزیابی در سامانه الکترونیکی مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی از اول اردیبهشت ماه خبر داد.

مهندس حمیدی با اشاره به برگزاری دوره بازآموزی تفویض در اسفندماه سال گذشته برای کارشناسان تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی اظهار داشت: در این دوره چک لیست های ابلاغی حوزه نظارت و ارزیابی که در آبان ماه سال 95 به دانشگاهها ارسال شده بود با توجه به نقطه نظر کارشناسان دانشگاهها و ارائه نکات تکمیلی پس از دوره، ویرایش و به روز رسانی شد.


وی ادامه داد: چک لیست های جدید از اول اردیبهشت ماه سال 96 در سامانه الکترونیکی مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی بارگذاری گردیده است، لذا دانشگاهها می بایست نسبت به تکمیل چک لیست های جدید اقدام کنند.

این مقام مسئول گفت: قسمت های مختلف دیگری در این سامانه ایجاد شده که برای کارشناسان قابل استفاده است که از جمله این قسمت ها تعریف لیست نمایشگاه ها، ارجاعات مراجع قضایی که دانشگاه ها می بایست برای آنها مجوز صادر کنند و نیز موارد ارجاعی به مراجع قضایی می باشدکه در قسمت های مربوطه تکمیل و به روز رسانی می شود.


وی در ادامه افزود: ایجاد این سامانه الکترونیکی باعث یکپارچگی و همگون شدن نحوه نظارت و ارزیابی در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی سراسر کشور شده و گزارش های معنادار و قابل بررسی بسیار خوبی از این سامانه می توان اخذ کرد.


مهندس حمیدی با اشاره به شعار سال 96 (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) ابراز امیدواری کرد: کارشناسان حوزه تجهیزات پزشکی دانشگاهها با برنامه ریزی دقیق و مناسب و تشدید نظارت و کنترل ها بتوانند در راستای تحقق شعار امسال و دغدغه های مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و مبارزه جدی با پدیده قاچاق همانند سالیان گذشته اقدام اساسی و نقش موثر ایفا کنند.


 رئیس اداره نظارت و ارزیابی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارودر پایان متذکر شد: ارزیابی عملکرد دانشگاه ها در حوزه نظارت و ارزیابی و نگهداشت و سایر موارد مرتبط با حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی از اواخر تیرماه سال جاری در قالب بازدیدهای میدانی انجام خواهد شد، همچنین دانشگاهها بر اساس میزان عملکرد و تطابق با دستورالعمل های ابلاغی ارزیابی خواهند شد.