اخبار : صادرات محصولات دانش‌بنیان حوزه تجهیزات آزمایشگاهی توسعه می‌یابد

صادرات محصولات دانش‌بنیان حوزه تجهیزات آزمایشگاهی توسعه می‌یابد

صادرات محصولات دانش‌بنیان حوزه تجهیزات آزمایشگاهی از طریق حضور تجار و بازرگانان خارجی در پنجمین «نمایشگاه ایران لب» توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی در راستای تعامل تولیدکنندگان  ایرانی با سایر کشورها و توسعه بازارهای تولیدکنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از خریداران خارجی برای حضور در نمایشگاه ملی ساخت ایران دعوت و حمایت کرد.

در این راستا هیات تجاری ۳۱ نفره از کشورهای افغانستان، عمان، سریلانکا، اوگاندا، ارمنستان، گرجستان، رومانی، آلمان و غیره با حمایت کریدور خدمات صادرات برای بازدید و خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از نمایشگاه ساخت ایران بازدید کردند.

این هیات با بررسی و دقت بسیار از منابع مختلف مانند ترویج نمایشگاه ساخت ایران در نمایشگاه عرب لب ۲۰۱۷، استفاده از رایزنان تجاری در کشورهای مختلف و بانک های اطلاعاتی قبلی از میان درخواست کنندگان بازدید، انتخاب شده بودند.

هیات مذکور در روزهای نمایشگاه در قالب گروه های ۳ تا ۴ نفره و با توجه به علاقه مندی آنها و با برنامه ریزی شرکت تجارت هوشمند هیراد و با همکاری شرکت مدیریت صادرات هوکاد به بازدید از غرفه ها و سالن های مختلف نمایشگاه پرداختند و برخی از این بازدیدها منجر به عقد قراردادهای تجاری و خرید تجهیزات نیز شد.

خریداران خارجی در صورت خرید از این نمایشگاه می توانند از تضامین برای صحت محصولات و پایبندی فروشندگان به تعهداتشان و خدمات پس از فروش مناسب برخوردار شوند.

برنامه هایی از قبیل بازدید از نمایشگاه، بازدید بعضی از افراد هیات خارجی از شرکت فن آموز مستقر در پارک فناوری پردیس و جلسه ای در ستاد ویژه فناوری نانو نیز در نظر گرفته شد، در همین راستا جلسه ای در محل نمایشگاه با حضور مدیر اجرایی نمایشگاه نیز برگزار شد.