اخبار : تاکید بر ماده 73 آیین نامه تجهیزات پزشکی

تاکید بر ماده 73 آیین نامه تجهیزات پزشکی

رییس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر ماده 73 آيين نامه تجهيزات پزشکي گفت: یکی از شروط صدور مجوز به شرکتها برای نمایندگی در ایران،ارزیابی و احراز خدمات پس از فروش است.

رییس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با  ایفدانا، در تشریح ضرورت درخصوص اضافه شدن ماده 73 به آيين نامه تجهيزات پزشکي اظهار داشت: آيين نامه  ابلاغی سال 68تجهيزات پزشکي الزامی برای رعايت شرايط خدمات پس از فروش قبل از واردات شرکتها ایجاد نمی کرد و طبیعی است که فقدان این موضوع مهم باید به نوعی جبران می شد.

 مهندس حسین عظیم زاده افزود: در بازنگري آيين نامه تجهيزات پزشکي که در سال 1394 صورت گرفت تا با اضافه شده ماده 73 شرکتها را ملزم به ارزيابي و احراز خدمات پس از فروش قرار دهد تا آنجا که یکی از شروط اخذ مجوز اصولا همین مطلب  باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بنابر تعهد نامه ای که اداره کل از شرکت ها ی درخواست کننده نمايندگي می گیرد هرنماينده اي بخواهد در کشورفعــاليتي کند بی شک پس از بررسی و تائید شرایط خدمات پس از فروش، قادر به این کار خواهد بود.

مهندس عظیم زاده همچنین با اشاره به  اینکه ارائه نمایندگی از سوی ما  در حالی مورد قبول واقع خواهد شد که در ابتدا شرکتها توانايي ارائه خدمات پس از فروش نمايندگان خود را تعهد کنند تصریح کرد:  آنهامی بایست خود را  برای گارانتي یکساله و 10سال خدمات پس از فروش دستگاه فروخته شده در داخل ايران ملزم نمایند.

وی گفت:  از دیگر تعهداتی که ما از نمایندگان شرکتها اخذ می نماییم این استکه آنها حتما باید به رعایت قوانین بین المللی  وفادار باشند.

 رییس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو  در آخر بیان کرد: اعلام هرگونه تغيير نمايندگي به اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو  از جمله تعهدات دیگری است که آنها باید رعایت کنند.