اخبار : تدوین دستورالعمل کاهش عوارض مرگ و میر بیماران دیالیزی

تدوین دستورالعمل کاهش عوارض مرگ و میر بیماران دیالیزی

رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از ابلاغ دستورالعمل الزامات ومشخصات فنی صافی همودیالیز با امضای مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خبر داد.

مهندس رزا مختاری، رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، از ابلاغ دستورالعملالزامات ومشخصات فنی صافی همودیالیز با امضای دکتر بیگلر، مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خبر داد.

وی گفت: با توجه به تاثیر مستقیم کفایت درمان صافی دیالیز مصرف شده در درمان بیماران همودیالیز بر کیفیت زندگی، هم چنین کاهش عوارض مرگ و میر بیماران دیالیزی، تدوین این دستورالعمل  جهت احراز ایمنی،عملکرد  و اثر بخشی  هم چنین به حداقل رساندن عوارض ناشی از وسایل ضروری می باشد.

مهندس مختاری بیان داشت: این دستورالعمل جهت تمامی تولید کنندگان و واردکنندگان فیلتر همودیالیز به منظور احراز ایمنی، عملکرد و اثر بخشی این وسیله، جهت بهبود کیفیت زندگی و سلامت افراد تحت همودیالیز ملزم به رعایت این دستورالعمل می باشند.

وی ادامه داد: دستورالعمل مربوطه مشمول تمام مدل های فیلتر همودیالیز بزگسال و کودکان با مشخصات عملکردی متفاوت، می شوند.این دستورالعمل شامل فیلتر های مورد استفاده در روش درمانی (HDF) نمی باشد.

** برای مشاهده متن دستورالعمل اینجا کلیک کنید.