اخبار : توزیع بیش از 400 بسته آموزشی در همایش روز تالاسمی

توزیع بیش از 400 بسته آموزشی در همایش روز تالاسمی

دکتر لعیا صدیق‌راد مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی ارومیه گفت: نیاز دارویی بیماران تالاسمی در استان با جدیت تمام مدیریت و تامین می‌شود.

به گزارش ایفدانا - Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه:

 

دکتر لعیا صدیق‌راد مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی ارومیه گفت: نیاز دارویی بیماران تالاسمی در استان با جدیت تمام مدیریت و تامین می‌شود.

وی در حاشیه این همایش گفت: در راستای تامین داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی در استان، طی سال گذشته 76 حواله داروی دسفورال و دسفوناک به ارزش 190/703/583/2 ریال تهیه و در سطح استان توزیع شده است.

گفتنی است: در مراسم گرامیداشت روز تالاسمی در ارومیه که با حضور جمعی از مسئولین، بیماران خاص و تالاسمی و خانواده‌هایشان و با مشارکت معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن تالاسمی استان برگزار شد؛ به همت معاونت غذا و داروی ارومیه بیش از 400 بسته آموزشی توزیع شد.

این بسته آموزشی شامل انواع بروشور در زمینه توصیه‌های دارویی، پیشگیری از انواع مسمومیت‌ها، مجله غذا نامه و نیز 400 بسته  تغذیه‌ای در بین شرکت کنندگان در همایش توزیع گردید.

خاطر نشان می‌گردد: 18 اردیبهشت ماه به نام روز تالاسمی نامگذاری شده است و هرچند این روز از امسال بنام روز بیماران خاص نیز نامگذاری شده است ولی در مجموع هدف از نامگذاری این روز به نام این بیماری، توجه بیشتر مسئولین و مردم به بیماران خاص و از جمله بیماری تالاسمی است.

فراهم آمدن امکانات درمانی مطابق با استانداردهای جهانی و دستیابی به خون سالم و کافی برای همه بیماران تالاسمی و عدم تولد بیمار تالاسمی در کشور اهداف عمده‌ای است که همه افراد و سازمان‌های درگیر در این بیماری به آنها می‌اندیشند و برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

این مراسم با تقدیر از خیرین و تعدادی از بیماران موفق در حوزه های علمی و ورزشی به پایان رسید.