اخبار : دومین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت برسطح عرضه کمیسیون استان تهران برگزار شد

دومین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت برسطح عرضه کمیسیون استان تهران برگزار شد

جلسه ای با هدف پیگیری اجرای شیوه نامه های مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی، مواد خوراکی و آشامیدنی، لوازم آرایشی و بهداشتی و پیوست فرهنگی کالاهای سلامت به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایفدانا - از

روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دومین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت برسطح عرضه کمیسیون استان تهران صبح امروز 24 اردیبهشت 96 با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه تهران، آقای شیرقاضی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن در محل سالن شورا معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

همچنین : در ابتدای جلسه دکتر حاجی محمودی، ضمن خیرمقدم به مدعوین در خصوص اهمیت قاچاق تجهیزات پزشکی و عرضه اقلام پزشکی غیراستاندارد و تقلبی توضیحاتی را ارائه داد و هدف از تشکیل این جلسه را شفاف سازی گردش ، کاهش حجم قاچاق و پیگیری و تشدید مبارزه با قاچاق در کالای تجهیزات پزشکی عنوان کرد.

وی افزود: کارگروه  شبکه توزیع تولید کنندگان و وارد کنندگان و نمایندگان تشکل ها بهتر است متشکل از یک تیم قوی و اعضای کارگروه با حضور رییس صنف مربوطه، تعزیرات استان تهران و شهرستانها، سازمان صنعت و معدن ، نیروی انتظامی و اتاق اصناف نیز باشند.

دکتر حاجی محمودی یادآور شد: بهتر است برای بازرسی ها ازافرادی که تخصص لازم را دراین زمینه دارند استفاده شود .

وی همچنین اظهار داشت: بین قاچاق و دسته بندی نمیتوان تفاوتی قائل شد و بیشتر قاچاق روی فرآورده هایی که زیاد ضروری نیستند انجام می شود که باید در همان مکان به به فروش رسد و چنانچه در بیرون از آنجا بفروش برسد قاچاق محسوب میگردد.

دکتر حاجی محمودی در ادامه در خصوص بحث پیوست فرهنگی در زمینه قاچاق کالا گفت: با توجه به اهداف شیوه نامه مبارزه با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی ایران، مواد پایه تولید را در بسیاری ازاقلام دارد و حمایت از تولید داخل از اهداف بزرگ این شیوه نامه است که میتوان با کمک فرهنگ سازی در رسانه ملی به افزایش تولید داخل در این زمینه دست یافت.

گفتنی است : در این جلسه اعضای سه کارگروه :آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارویی نیز معرفی شدند.