اخبار : حرکت به سمت افق مشترک در راستای سلامت جامعه با برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو

حرکت به سمت افق مشترک در راستای سلامت جامعه با برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو

مدیر برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو در مورد برنامه عملیاتی مشترک دانشگاه های علوم پزشکی که توسط سازمان غذا و دارو در حال انجام است اظهار داشت:در این راستا تمامی معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی را به صورت منسجم برای پیاده سازی سیاست های کلان همسو کردیم که همه با هم و با یک نگاه به سمت یک افق مشترک حرکت کنیم.

مهندس مهدی الوندی، مدیر برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، در مورد برنامه عملیاتی مشترک دانشگاه های علوم پزشکی که توسط سازمان غذا و دارو در حال انجام است اظهار داشت: این برنامه عملیاتی موضوعی است که رویکرد پیاده سازی سیاست های کلان وزارت بهداشت و نظام سلامت که در اسناد بالادستی  از جمله سند 1404 و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت می باشد که  این برنامه شکل گرفته است.

وی گفت: پیاده سازی و اجرای برنامه عملیاتی موضوعی است که از سال های قبل و در دولت های قبل مطرح بوده ولی همه آن ها در ستاد وزارتخانه انجام و معاونت های اصلی از این برنامه بی بهره بودند ودر همان ستاد وزارتخانه نیز متوقف شد.

مهندس الوندی بیان داشت: خوشبختانه از اواخر سال 94 پیش مقدمه این برنامه شروع شد که در این راستا تمامی معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی را به صورت منسجم برای پیاده سازی سیاست های کلان همسو کردیم که همه با هم و با یک نگاه به سمت یک افق مشترک حرکت کنیم.

مدیر برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: بعد از جلسات متعدد، این برنامه در تمامی معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی تدوین شد.

وی در پایان گفت: در برنامه عملیاتی و در حوزه غذا و دارو برنامه های مهمی تدوین شده که این برنامه ها به صورت ویژ ه در راستای سلامت جامعه می باشد که تمامی معاونت های غذا و دارو باید این برنامه ها را به صورت ویژه در برنامه های خود قرار دهند.