اخبار : آغاز طرح پایش برچسب گذاری محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی در کرمانشاه

آغاز طرح پایش برچسب گذاری محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی در کرمانشاه

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: طرح پایش و پالایش فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش ایفدانا -Ifdana؛ به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: دکتر شهریار مستوفی با اعلام این خبر گفت: در  این طرح صحت اطلاعات مندرج در بسته بندی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه مورد پایش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: کارخانجات بر روی بسته بندی مواد تولیدی خود اقدام به درج یکسری اطلاعات برای راهنمایی مصرف کنندگان می کنند که بررسی صحت این مشخصات و اطلاعات در این پایش ها صورت می گیرد.

دکتر مستوفی عنوان کرد: در برخی از محصولات اطلاعات هشدار دهنده ای درج می شود که مصرف کنندگان طبق شرایط جسمی و بیماری خود و بنابر اطلاعات مندرج در بسته بندی آن را برای مصرف انتخاب می کنند که در صورت عدم صحت این ادعاها می تواند سلامتی فرد را به مخاطره بیاندازد.

وی گفت: اظهارات هشدار دهنده، اظهارات عمومی مثل تاریخ تولید و انقضاء، ادعاهای تغذیه ای مانند قند، نمک، چربی، میزان کالری ونشانگر رنگی تغذیه ای و ادعاهایی از قبیل کسب نشان ها و ایزوهای مختلف از دیگر مواردی هستند که مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.